شرکت‌ هوافضای بلواوریجین به دلیل نگرانی از بابت بروز حوادث پیش بینی نشده، ارسال گردشگران فضایی را یک سال دیگر به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های شرکت بلواوریجین اعلامکرده اند دوره جدیدی از گردشگری فضایی با احتمال فراوان درسال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. جف بزوس مالک بلواوریجین اعتقاد دارد ارسال نخستین گروه گردشگران به کرانه فضا با استفاده از کپسول فضایی نیوشپرد در اوایل سال میلادی آینده خواهد بود.

کارشناسان بلواوریجین اعلام کرده اند به دو پرواز آزمایشی بیشتر تا قبل از ارسال گردشگران به فضا نیاز دارند و پس از اطمینان کامل از عملکرد صحیح تجهیزات گردشگران می‌توانند سفر هیجان انگیز خود به کرانه فضا را شروع کنند.

تاخیر در پرتاب گردشگران به فضا به وسیله شرکت بلواوریجین زمانی روی می‌دهد که شرکت‌های رقیب، چون اسپیس ایکس و ویرجین گالاکتیک برنامه‌های جدی برای ارسال فضانورد به جو کره زمین تا پایان سال میلادی جاری در دست اجرا دارند.

گردشگران فضایی می‌توانند با استفاده از کپسول فضایی نیوشپرد به کرانه فضا رفته برای چند دقیقه بی وزنی را تجربه کنند و سپس به آرامی با استفاده از کپسول و چتر‌های نجات منحصربه فرد طراحی شده در آن به زمین باز گردند.
 

به گفته کارشناسان بلواوریجین حدود ۶ گردشگر فضایی می‌توانند با استفاده از کپسول فضایی نیوشپرد به کرانه فضا سفر کنند و ۱۰ دقیقه، بی وزنی را تجربه کنند. کپسول فضایی نیوشپرد دارای پنجره‌هایی بزرگ در بدنه خود است که به گردشگران اجازه می‌دهد به تماشای کره زمین بپردازند.
 

برای جلوگیری از بروز هرگونه سانحه و نقص فنی در زمان پرواز، کارشناسان بلواوریجین، به بررسی تمامی نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های کپسول و موشک فضایی و آزمایش موتور موشکی BE۳ پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: روس‌ها علت ایجاد حفره در ایستگاه فضایی بین‌المللی را کشف کردند
بنا به گفته مقام‌های بلواوریجین، این شرکت تاکنون ده پرواز آزمایشی موفق با استفاده از موشک فضایی نیوشپرد که کپسول فضایی ویژه گردشگران را حمل می‌کند انجام داده است که در یکی از آنها ۸ ابزار آزمایشی ویژه ناسا را به جو زمین ارسال و باز گردانده است.
 

قراربود اولین بار درسال ۲۰۱۸ کپسول فضایی نیوشپرد گردشگران را به فضا انتقال دهد که به سال ۲۰۱۹ و اکنون به سال ۲۰۲۰ محول شد. به گفته کارشناسان با احتمال فراوان سال ۲۰۲۰ سال شروع گردشگری فضایی خارج از اتمسفر کره زمین خواهد بود.

منبع:Cnet

انتهای پیام/
 

ارسال نخستین گروه گردشگران به کرانه فضا با استفاده از کپسول فضایی نیوشپرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار