حضور مردم در خان شیخون به گونه‌ای است که نشان می‌دهد دولت سوریه برای بازگرداندن زندگی به مناطق پاکسازی شده از تروریسم پافشاری می‌کند.

صدای کودکان سوری زندگی را به خان شیخون بازگرداندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، با ادامه تسهیلات دولت سوریه و بازگشت نهاد‌های دولتی به شهر خان شیخون، بازگشت ساکنان به این شهر ادامه دارد.

پس از آزادشدن شهر خان شیخون به دست نیرو‌های ارتش سوریه و همزمان با عملیات دستگاه‌های دولتی برای بازسازی و آماده سازی شهر با هدف تامین نیاز‌های اصلی شهروندان، ساکنان این شهر به زندگی روزانه خود ادامه می‌دهند.

خبرنگار العالم در خان شیخون گزارش داد: این بار سفر ما به شهر خان شیخون به سفر‌های قبلی به این شهر شباهتی ندارد. چرا که صدای کودکان در شهر نشانه بازگشت زندگی به خان شیخون پس از آزاد شدن از دست تروریسم و اتحاد نهاد‌های کشور برای انجام وظایف خود برای فراهم کردن نیاز‌های اولیه است.

«فادی سعدون» استاندار ادلب گفت: «عملیات وصل خطوط برق از حماه تا مورک و خان شیخون برای تامین برق شهر آغاز شده است. همچنین اقدامات برای تامین آب ساکنان خان شیخون انجام شده است. در حال حاضر هفت مدرسه در حال بازسازی است تا در ماه آینده بهره بردای شود.»


بیشتر بخوانید: شهر خان شیخون به کنترل کامل ارتش سوریه درآمد


سرهنگ «محمد الناهض» مدیر منطقه خان شیخون گفت: «بلافاصله پس از (پایان عملیات) ارتش در تاریخ ۲۷ اوت یعنی تقریبا یک ماه پیش به خان شیخون بازگشتیم. خدمات به صورت پاسخ به گله و شکایت شهروندان و ارائه خدمات مربوط به قوانین اداری به آن‌ها صورت می‌گیرد که شامل نامشخص بودن هویت افراد، فوت‌شدگان و تولد کودکانی است که به تازگی به دنیا آمده‌اند. همچنین این خدمات شامل برخی مسائل اداری همچون ثبت خسارت‌ها می‌شود.»

خبرنگار افزود استقرار ساکنان در خان شیخون باعث تغییر سیمای شهر شد. چراکه پیشتر، زندگی در شهر به حرکت خودرو‌های نظامی و سربازان محدود بود. حضور مردم در خان شیخون به گونه‌ای است که نشان می‌دهد دولت سوریه برای بازگرداندن زندگی به مناطق پاکسازی شده از تروریسم در اسرع وقت پافشاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار