رییس شهر ک علمی وتحقیقاتی اصفهان گفت: از فروش دستاوردهاومحصولات فناورانه واحد‌های فناور مستقر در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان بیش از ۶۱۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جعفر قیصری رییس شهر ک علمی وتحقیقاتی اصفهان در نشستی با نایب رییس اول اتاق ایران گفت: این میزان در آمد در یک سال گذشته حاصل شده و گردش مالی این واحد‌های فناور هم بیش از هزارو ۴۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او افزود: اکنون هفت هزار و ۱۰۰ نفر دانش آموخته دانشگاهی در بیش از ۵۰۰ واحد فناور مستقر در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

نایب رئیس اول اتاق ایران هم در این نشست، توسعه ارتباط میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اتاق ایران را نیازمند تشکیل کارگروهی میان این دو نهاد دانست و گفت: بررسی راهکار‌های ورود محصولات شرکت‌های فناور به بازار داخلی و خارجی و ایجاد ارتباط مستقیم و فعال میان بازرگانان و شرکت‌های فناور می‌تواند برای رشد صادرات محصولات این شرکت‌ها، تاثیر گذار باشد.

در این نشست مقرر شد نتایج گفتگوی میان مدیران شهرک و اتاق ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای به امضای روسای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اتاق ایران برسد.

همچنین ایجاد یک مرکز رشد تخصصی در حوزه بازارسازی صادرات و هدف قراردادن چند حوزه صادراتی در چند کشور مختلف از جمله دیگر مسائلی بود که در این نشست به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ایجاد و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به خود توانسته است با نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه بیش از ۵۰۰ واحد فناور، قدم‌های موثری را در راه توسعه اقتصادی کشور بردارد.

انتهای پیام/م

 

فعالیت هفت هزار و100 نفر دانش آموخته دانشگاهی درشهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.