حناچی گفت: نهاد‌ها پس از تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء بسیار منسجم شد و این قرارگاه در یکپارچگی بین دستگاه‌ها نقش موثری داشت.

تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء نقطه عطف مهندسی رزمی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گردهمایی مشترک فرماندهان و پیشکسوتان مهندسی رزمی دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس عرصه‌های مختلفی از جمله ایثار، از خود گذشتگی و اجتماعی داشت که اقشار مختلفی از مردم در آن فعالیت می‌کردند و یکی از آن حوزه‌ها  مهندسی رزمی بود.

شهردار تهران افزود: حوزه مهندسی رزمی از روز‌های ابتدایی دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب نقش موثری داشت که تا روز‌های آخر جنگ هم مشغول به فعالیت بود.

حناچی ادامه داد: اگر تا به امروز به حوزه مهندسی رزمی آن طور که باید پرداخته نشده کم کاری از ما و جمع ما بوده است.

او با اشاره به احداث سازه‌ها از سوی سازمان مهندسی رزمی تصریح کرد: پل خیبر و بعثت، بیمارستان‌های صحرایی جزء اقدام‌های مهندسی رزمی بود که حتی امروز دارای جذابیت‌های بی شماری است و امیدواریم بتوانیم این تجربه را به نسل امروز و فردا معرفی و منتقل کنیم.

شهردار تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء نقطه عطفی در مهندسی رزمی بود و رابطه بین نهاد‌ها پس از تشکیل این قرارگاه بسیار منسجم شد و قرارگاه خاتم الانبیاء در یکپارچگی بین دستگاه‌ها نقش موثری داشت.

حناچی ادامه داد: با احداث بیمارستان‌های صحرایی فاصله زمانی بین جراحت تا اتاق عمل بسیار کاهش یافت و این موفقیتی بود که از عملکرد قرارگاه خاتم الانبیاء در ۸ سال دفاع مقدس حاصل شد.

او‌ تصریح کرد: اگر امروز نهادی با عنوان مدیریت بحران را در کشور داریم به واسطه تلاش و عملکرد قرارگاهی، چون خاتم الانبیاء است.

شهردار تهران افزود: این جمله را به عنوان درد دل می‌گویم و آن این است که روزی بیاید من بر زبان این جمله را جادی کنم که بر عهد و پیمان خود پایبندیم.

انتهای پیام/

کم کاری در معرفی مهندسی رزمی بر گردن ماست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار