رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از تخصیص اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در قالب تسهیلات بانکی قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: دولت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی مناطق سیل زده پرداخت می‌کند که از این میزان اعتبار تاکنون ۴۹هزار میلیارد ریال به بانک‌ها ابلاغ شده که در حال پرداخت به سیل زدگانی است که پرونده تشکیل داده و به بانک‌ها معرفی شده اند.

او افزود: ۱۴۰هزار واحد مسکونی سیل زده در استان‌های کشور مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفت که از این تعداد ۷۰هزار واحد مسکونی تعمیری و مابقی احداثی هستند.

تابش بیان داشت: پرونده تعمیرات خانه‌های روستایی و شهری سیل زده در استان‌های مختلف به تازگی بسته شده و پیشرفت بخش مهمی از خانه‌های احداثی در مناطقی که شرایط آب و هوایی اجازه داده مطلوب بوده است.


بیشتر بخوانید:کار بازسازی منازل مسکونی مناطق سیل زده رو به اتمام است


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: وضعیت ساخت و ساز خانه‌های احداثی در خوزستان به دلیل شرایط بسیار سخت آب و هوایی و دمای بالا مناسب نیست.

نوسازی منازل در مناطق سیل زده خوزستان 

این مقام مسئول گفت: با بهبود شرایط آب و هوای و فصل پاییز، نوسازی منازل احداثی در مناطق سیل زده خوزستان وارد مرحله اصلی و اساسی شود و تا پایان امسال همه واحد‌های احداثی در خوزستان که بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ واحد هستند تحویل ساکنان روستایی و شهری خواهند شد.

او افزود: ۳ روستای غرب خوزستان بر اساس مطالعات انجام شده در معرض خطر قرار دارند و در صورت تامین زمین مورد نظر جا به جا می‌شوند و بقیه روستا‌های که در حریم رودخانه‌های هستند با ایمن سازی، مرتفع سازی و احداث دایک‌های حفاظتی درجا سازی می‌شوند.

تابش اظهار داشت: تا پایان کار بازسازی مناطق سیل زده در کنار مردم خواهیم بود تا زندگی عادی و معمولی خود را از سربگیرند از عموم ساکنان مناطق سیل زده که تاکنون پرونده تشکیل نداده اند و در سامانه بنیاد مسکن ثبت نشده است خواست برای تشکیل پرونده به ستاد‌های معین بازسازی در مناطق سیل زده مراجعه کنند تا تسهیلات قانونی در اختیار آنان قرار گیرد.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: استان‌های معین البرز، کرمان، هرمزگان، کرمان و فارس به صورت منسجم و تعریف شده در مناطق سیل زده خوزستان مشغول کار هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.