خطیب موقت نماز جمعه هران گفت: دفاع مقدس بعد از کربلا اثرگذارترین حادثه در تاریخ و هشت سال قدرت‌نمایی با اعتماد بر وعده خداوند بود.

صدیقیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمين كاظم صديقی در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به ارزش عمر إنسان، اظهار كرد: هر روز گوهر عمر را از دست می‌دهيم و غصه نمی‌خوريم، حتی فكر نمی‌كنيم كه اين عمر را به چه قيمتی از دست می‌دهيم و با چه كسی معامله می‌كنيم. ما با از دست دادن عمرمان، يک قدم به مرگ نزديک می‌شويم. كسانی كه می‌خواهند با تقوا زندگی كنند اين مصيبت‌ها را در نظر بگيرند تا گرفتار غفلت و وسوسه‌های شيطانی نشوند.

او ادامه داد: عبوديت هدف خلقت است، نخست بايد ما به خودمان بياييم كه خدا ما را به بندگی قبول كرده است، خداوند متعال بندگی را دوست دارد اما وقتی حاجت داريد اول صدقه دهيد، خدا را بدهكار خودتان كنيد و بعد حاجت بخواهيد.

خطیب موقت جمعه تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس بعد از کربلا اثرگذارترین حادثه در تاریخ و هشت سال قدرت‌نمایی با اعتماد بر وعده خداوند بود.

حجت الاسلام و المسلمين صديقی تصریح کرد: برخی جریانات سیاسی خود را از هر حقی، حق‌تر و رقیب را از هر باطلی باطل‌تر می‌دانند. این جریانات در گزینش‌ها و انتصابات خود خدا و مردم را در نظر نمی‌گیرند و برایشان شایستگی‌ها فقط در قالب هم‌گروه و مسلک بودن با اشخاص تعریف می‌شود.

او در دومین خطبه نماز جمعه گفت: خداوند رحمت و کمال مطلق است، شما برادران و خواهران ولایت‌دوست، خداجو، حق‌مدار به تقوای الهی، بدانید که ان ربک لب المرصاد، کسی که گرفتار ظلم است به خانواده ظلم می‌کند، آدم بد‌اخلاق و کج‌خلق توفیق توبه پیدا نمی‌کند زیرا مالک غضب خود نیست، به هر بهانه‌ای زودرنج است، پرخاش و تندی می‌کند و دل‌ها را می‌سوزاند، انسان‌ها را تحقیر می‌کند. لذا از جمله نسخه‌های جامعی که در مسائل اخلاقی از اهمیت بالا برخوردار است مدیریت خشم است. انسان با آمادگی‌های قبلی سعی می‌کند عصبی نشود و در صورت عصبانیت بتواند خشم خود را فرو برد و کظم غیظ کند؛ کسی که ظلم می‌کند و دروغ می‌گوید، کسی که عیب‌جویی می‌کند و با کشف عیب برای دیگران پرونده باز می‌کند و با این کار آبروی دیگران را می‌برد، نمی‌داند خداوند در کمین آنهاست.

او ادامه داد: انسان نمی‌داند چه کسی او را زیرنظر گرفته است، به خدا پناه ببرید و خود را کمین‌گاه‌های خداوند قرار ندهید؛ خداوند مقتدر و قاهر است، خداوند را در جزئیات زندگی‌مان در نظر بگیریم و در تصمیمات کلان کشوری، اداری، محلی و خانوادگی بدانیم که اگر راه را کج رفتیم، در کمین‌گاه خداوند قرار گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: در حادثه کربلا حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و همراهانشان به عنوان یک گروه تبلیغی برنامه‌ریزی شده‌ که بنای آنها بر این بود با پیام کربلا راهی شام شوند، در شهری که چهل سال علیه امیرالمومنین سم‌پاشی شده بود، این درس را دادند که بعد از شهدا بازماندگان آنها باید بلد باشند خون آنها را مهندسی کنند و در جای‌جای نفوذ مستعده این خون را برای احیای آن جاری کنند که نتیجه‌اش می‌شود انقلاب ایران که انشاءالله نتیجه انقلاب ایران نیز ظهور امام عصر(عج) باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر در هفته دفاع مقدس هستیم، بعد از جریان کربلا هیچ حادثه‌ای در عالم به اندازه دفاع مقدس پربار، پرثمر، پرپیام، سازنده و اثرگذار در تاریخ نبود. ما می‌بینیم که در چه شرایطی این مملکت زیر پرچم ولی فقیه در مقابل همه دشمنی‌ها ایستاد؛ در شرایطی که دشمنان ما در دنیا، شرق و غرب، قدرت‌های اتمی با تمام قارون‌های منطقه، با همه ابزار صنعتی و سیاسی و اطلاعاتی، تجهیزات نظامی، نیروهای خود را با هم متحد کردند و یک کشور تازه انقلاب کرده که ارتش به هم ریخته‌ای دارد، سلاح‌هایش به غارت رفته، سپاه سابقه جنگی ندارد، ما را در همه زمینه‌ها مورد هجوم قرار دادند.

امام جمعه موقت تهران تشریح کرد: ما در چنین شرایطی هشت سال جنگ را پیش بردیم (یک سال جنگ کافیست تا کشوری را نابود و ورشکسته کنند) اگر امروز پنج سال یمن مقاومت می‌کند به این دلیل است که قیام یمن مولود این دفاع مقدس است. این چه حادثه عظیمی بود و چه معجزه‌ای از پیامبر اکرم و ائمه معصومین بود و چه جوششی از خون سالار شهیدان بود که تاریخ تکرار شد، رهروان راه او تربیت شدگان مکتب عاشورا تحت پرچم کسی که پرچم عاشورا را در دست گرفت هشت سال تمام در بدترین شرایط با تمام قدرت‌ها دست‌وپنجه نرم کردند و در ۲۰۰ سال اخیر ایران هیچ وقت با کشوری درگیر نبوده است مگر اینکه شکست نخورد و قسمتی از کشور را در اختیار دشمن قرار ندهد، همچنین پهلوی بدون جنگ بهره‌ای را از ایران جدا کرد، ولی هشت سال جنگ بی‌امان از شرق و غرب، جنگ اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و نظامی علیه کشورمان انجام شد، ولی ما یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم، همه را باز پس گرفتیم.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: من آموزه‌هایی از این دفاع جانانه عاشورایی تحت پرچم حسین زمانمان برمی‌شمارم، اولین آموزه توجه به نقش رهبری است، تفاوت نقش ولایت با سایر مدیریت‌های جهان این است که عبد، عارف و عابد است. بعد از بمباران فرودگاه تهران که همه نگران شده بودند چه خواهد شد در ذهن امام خمینی(ره) آنقدر مسئله کوچکی بود که فرمودند دزدی آمده سنگی انداخته است و رفته و جوانان ما جواب می‌گویند. او روح خدا و لسان‌الله بود، این سخن از زبان خودش نبود، امروز هم که ما این همه در جنگ نرم و در جنگ صنعت و فناوری شاهد پیروزی‌های معجزه‌آسایی هستیم، همه در گرو مدیریتی است که نفسانیتی ندارد، از نفس خود خلاص شده و با همه وجودش در اختیار خداست و خداوند قدرت و حکمت خود را در مرکزیتی که همه مردم اعضا و عیون او هستند و او مرکزیتی است که انرژی و قدرتش را از خداوند می‌گیرد.

او افزود: دوم توکل و یقین به وعده‌های خداوند است، ما در گذشته موشک نداشتیم و حتی برای سیم خاردار با مشکل روبه‌رو بودیم، اما دل‌ها پر از یقین بود و وعده‌های خدا را باور داشتند، سبک کلاسیکی که در دنیا سابقه دارد و در جنگ‌ها تجربه شده است هیچ کدام را در اختیار نداشتیم، ولی شهید باقری و شهدای ما با الهام الهی راه‌های نویی درانداختند و محشری به پا کردند، عشق به شهادت در میان اعمالی که ما را اوج می‌دهد و در پیشگاه خداوند ما را آبرومند می‌کند، بالاترین شهادت است و این عشق به شهادت در جنگ هشت ساله به فرهنگ تبدیل شد، در مراحلی که برای پاکسازی نقاط مین‌گذاری شده به پنج نفر نیاز بود دویست نفر داوطلب می‌شدند و شوق آن داشتند که به مقام عندربی برسند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: استقامت تا پیروزی، این شعار امام بود، هشت سال «تا پیروزی» را به دست نمی‌آوردند، جوانان ما زیر پرچم امامان دست از جنگ برنمی‌داشتند، تحمل طولانی‌ترین جنگ نابرابر در تاریخ، انسجام و وحدت بی‌سابقه و مسابقه در خط‌شکنی و جانبازی، نیایش و مناجات از ویژگی‌های این جنگ بود که بعد از جریان حضرت امام حسین به وجود آمد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اسرای ما در دوران اسارت افتخاری آفریدند که بعد از جریان عاشورا و کاروان حضرت زینب این معنویت و اقتدار، متانت و تسلیم‌ناپذیری را در هیچ‌کجای عالم سراغ ندارید.

او اضافه کرد: تمام مردم در جنگ شرکت کردند، زنان حضور داشتند و در کار‌های ستادی مشارکت داشتند و انواع خدمات را عاشقانه برای یاران دین می‌فرستادند. پیرمرد‌ها حضور عینی داشتند، جوانان و نوجوانان برای شرکت در جبهه در شناسنامه خود دست می‌بردند تا بتوانند در عرصه جهاد حضور داشته باشند، چه شد که هیچ کس به مظاهر دنیا و به جلوه‌های زودگذر آن خیره نشد و همه چشمشان به آخرت بود، همه بالاتر از بهشت خدا را می‌دیدند، آغوش باز امام حسین(ع) را می‌دیدند و با عشق و شور غیرقابل وصفی دیوانه لقای امام حسین(ع) بودند، پشتیبانی مالی کار دولت نبود و مردم با تمام وجودشان در صحنه حضور داشتند.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: اربعین نزدیک و جزو حوادث قابل تحلیل، ظرفیت عظیم مانور انتظار و حضور جانانه برای زمینه‌سازی و ارائه الگو به جهان است، بیست میلیون جمعیت در یک فضای محدود با قناعت و دوستانه حضور می‌یابند. مردم عراق که رهبر معظم انقلاب در دیدار موکب‌های عراقی از آنان تشکر کردند و در حقیقت مردم عراق در پذیرایی زوار امام حسین(ع) مال و جان خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند حتی با نداشتن امکانات کافی همت آنان دست‌آموز است، اینکه امروز می‌بینید در این حرکت بیست میلیونی از برادران اهل سنت کم نیستند و از مسیحیت حضور دارند، از ملیت‌ها و نژادهای مختلف شرکت می‌کنند، این اقدام حرکت جهانی امام زمان را توجیه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار