امام جمعه خوی گفت:بقای زمین و حفظ امنیت بشر از ثمرات وجودی امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوای الهی با اشاره سماجت آمریکا برای مذاکره با ایران اسلامی گفت: اعلان بی ثمر بودن مبارزه چهل ساله ایران با آمریکا، ازجمله یکی از اهداف مذاکره استکبار با ایران است.
 
اوادامه داد: آمریکا بعد از خروج  از برجام چندین ماه است با بهره گیری از فضای مجازی و سایر وسایل ارتباطی و همچنین سران و رهبران نوع کشور‌های دنیا به ویژه مصاحبه با رسانه‌ها و موضع گیری‌های متفاوت متعدد، موضوع مذاکره با ایران را بصورت جدی مطرح می‌کنند.

 حجت الاسلام شکوری در ادامه با پرداختن به فواید وجود امام عصر (عج) اظهار داشت: از جمله پرسش‌ها و یا شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می‌گردد این است که امامی که در پشت پرده غیبت قرار دارد چه فایده‌ای برای جامعه و امت می‌تواند داشته باشد؟
 
شکوری در پاسخ به این پرسش گفت: در نوع روایات مربوط به عصر غیبت برای آماده سازی مردم به این قبیل مباحث پرداخته شده و به پرسش‌های مربوطه نیز پاسخ داده شده است.

 او گفت: امام باقر (ع) دراین موردمی فرماید: زمین بدون وجود امام چه آشکار و چه نهان باقی نمی‌ماند. حافظ امنیت بشر، که امام عصر خود می‌فرماید: وجود من برای اهل زمین موجب امان است، همان گونه که ستارگان برای اهل آسمان‌ها موجب امان هستند. عامل فرود نعمت‌های الهی که رسول خدا (ص) می‌فرماید: به وسیله آنان (امامان) آبادی‌ها را به عمران می‌رساند و به وجود آنان بندگانش را روزی می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه خوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.