دستیابی به صنعت سبز با راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن در خوزستان

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی از راه اندازی اولین کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن کشور در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی احتشامی مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی امروز ۵ مهرماه در حاشیه بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کارخانه خمیرمایه و الکل رازی در جمع خبرنگاران با اشاره به گام‌های زیست محیطی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: اولین کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن کشور بزودی در استان خوزستان راه‌اندازی خواهد شد.

او هدف از راه اندازی این کارخانه را اجرای پروتکل کیوتو، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مکانیسم توسعه پاک به منظور جلوگیری از گرمایش جهانی و به حداقل رسانی گاز‌های آلاینده زیست محیطی عنوان کرد.

احتشامی اظهار داشت: راه‌اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن شرکت خمیرمایه و الکل رازی گامی موثر به منظور دستیابی به صنعت سبز و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی در ادامه افزود: جلوگیری از ورود یک هزار کیلوگرم بر ساعت گاز دی اکسید کربن به جو، کاهش میزان قابل توجه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش مصرف انرژی‌های تجدیدناپذیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا از دیگر تاثیرات زیست محیطی افتتاح این کارخانه در خوزستان است.

این مقام مسئول با بیان دیگر اثرات زیست محیطی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن تصریح کرد: این کارخانه معادل تعداد ۳۲۷ هزار و ۲۷۲ درخت در سال با هدف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به یاری محیط زیست منطقه می‌آید؛ هر درخت در سال توانایی جذب حدود ۲۲ کیلوگرم دی اکسید کربن دارد.

علی احتشامی اذعان داشت: واحد تولید گاز بیو دی اکسید کربن اولین کارخانه به روش تخمیر است. با بازیابی و عرضه دی اکسید کربن تولید شده در این کارخانجات می‌توان از مصرف سوخت‌های فسیلی یا مواد معدنی برای تولید این گاز جلوگیری کرد و به میزان قابل توجهی از نشر گاز‌های گلخانه‌ای جلوگیری کرده و باعث بهبود شرایط محیط زیست می‌شود.

او گفت: با وجود تحریم‌ها این طرح با موفقیت اجرا شده و بزودی افتتاح می‌شود و می‌توان از این محصول در صنایع غذایی و صنعت استفاده کرد.

انتهای پیام/گ

راه اندازی کارخانه بازیابی گاز بیو دی اکسید کربن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.