وزیر امور خارجه سوریه از پیشنهاد روسیه برای جابجایی مقر سازمان ملل متحد که هم‌اکنون در نیویورک است، استقبال کرد.

سوریه از پیشنهاد روسیه برای جابجایی مقر سازمان ملل استقبال کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه گفته است از جابجایی مقر سازمان ملل متحد که پیشتر توسط روسیه پیشنهاد شده بود، استقبال می‌کند.

او روز گذشته [جمعه] در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا از طرح سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای تغییر مقر سازمان ملل استقبال می‌کند گفت: چرا که نه.

او با اشاره به اینکه آمریکا به واسطه آنکه میزبان مقر سازمان ملل است برای سفر مقامات برخی کشور‌ها مشکل ایجاد می‌کند، ادامه داد: ما هم مشکل داریم. به موانعی که همه جا هستند، نگاه کنید.

المعلم در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیئت نمایندگان سوریه برای دریافت ویزا‌ی آمریکا به مشکل برخورده‌اند، گفت: دیپلمات‌های ما با چنین موانعی مواجه نشدند.

وی تاکید کرد اقدامات آمریکا در خصوص عدم صدور ویزا برای برخی مقامات سایر کشور‌ها قابل قبول نیست.

«کنستانتین کوساچف» و «لئونید اسلوتسکی» روسای کمیته‌های امور بین‌الملل هر دو مجلس پارلمان روسیه از جمله نمایندگانی بودند که به دلیل سنگ اندازی‌های آمریکا و عدم صدور روادید موفق به شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نشدند.

المعلم در ادامه اظهاراتش به طرح‌های دولت ترکیه برای ایجاد پایگاه گشت دائمی آمریکا- ترکیه در شمال شرقی این کشور اشاره کرد و گفت: این‌ها شایعات هستند. اینجا سرزمین ماست و ما از اقتدار و حاکمیت ارضی خود دفاع خواهیم کرد. ایران و روسیه نیز ضامن آتش بس در سوریه هستند.

وزیر امور خارجه سوریه دستیابی ترکیه و آمریکا به این هدف را دشوار توصیف کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
به نظر میرسد باید مقر سازمان ملل به یک کشور با سوابق غیر تهاجمی مثل سوئیس و... بایستی انتقال یابد آمریکا بعنوان یک کشور قلدر و عامل شرارت در دنیا و با دیدگاههای فاشیستی فاقد صلاحیت برای قرار گرفتن ارگانهای بین اللملی در این کشور است .
آخرین اخبار