فیسبوک پس از مخفی کردن تعداد لایک‌های در این شبکه اجتماعی اکنون در حال ارزیابی میزان رضایت کاربران است.

فیسبوک در حال بررسی میزان رضایت کاربران خودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اجرایی شدن سیاست جدید فیسبوک برای پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها در این شبکه اجتماعی کاربران واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند. حال مدیران این شرکت به دنبال ارزیابی میزان رضایت و احساس کاربران از این قابلیت جدید فیسبوک هستند.


بیشتر بخوانید: غیرفعال‌سازی سرویس استوری گروهی در فیسبوک


البته این ویژگی جدید فیسبوک هنوز به صورتی بسیار محدود و تنها در برخی از مناطق اجرا شده است. فیسبوک از دیروز تعداد لایک‌ها را برای کاربران ساکن استرالیا مخفی کرده است و با توجه به اهمیت این قابلیت جدید و تاثیر احتمالی آن روی احساس کاربران مدیران این شرکت تیمی از متخصصان را موظف به بررسی تاثیرات نشان ندادن تعداد لایک‌‌ها روی احساس کاربران کردند و می‌خواهند به طورتی دقیق و صمیمانه با کاربران خود در ارتباط باشند. 

پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها در فیسبوک چه تاثیری بر احساس کاربران دارد؟

فیسبوک در حال بررسی میزان رضایت کاربران خود

یکی از مدیران ارشد فیسبوک گفت: "ما به طور انفرادی و ویژه عکس‌العمل و رفتارهای کاربران را پس از اجرای این سیاست رصد و با تعداد زیادی از کاربران برای شنیدن نظرات آن‌ها به صورت خصوصی گفتگو می‌کنیم. بازخوردهای مثبت یا منفی کاربران می‌تواند تغییراتی زیادی را در نحوه اجرا و جزئیات این سیاست اعمال کند."

تحقیقات روانشناسان و کارشناسان فناوری در سراسر دنیا نشان داده است امروزه شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار عمیقی روی زندگی کاربران و نحوه رفتار آن‌ها گذاشته است. میزان این تاثیر به ویژه در نوجوانان بسیار بیشتر است و بعضا موجب بروز رفتارهای ناخوشایند و حتی جذب شدن به گروه‌های خلاف‌کار منجر شود. یکی از مهم‌ترین دلایل منخفی‌سازی تعداد لایک‌ها در فیسبوک کاهش فشار روانی بر کاربران و پایین آوردن آمار رقابت‌های ناسالم تجاری در این شبکه اجتماعی است. 

پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها در فیسبوک چه تاثیری بر احساس کاربران دارد؟

سودجویان و کاربران غیرمجاز سالانه میلیون‌ها دلار پول از طریق افزایش یا کاهش میزان لایک حساب‌های کاربری مختلف در فیسبوک بدست می‌آورند. اینستاگران نیز قصد دارد از سال آینده میلادی ویژگی پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها را در مرجله اول از کانادا آغاز کند. 

انتهای پیام/

بررسی چگونگی واکنش کاربران به ویژگی جدید فیسبوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار