القدس العربی گزارش داد؛

رژیم مصر، قدرت را با سرکوب مخالفان و توسل به زور در دست دارد

تأکید عبدالفتاح السیسی بر اینکه مصر کشور گل و بلبل است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد با وضعیت این روزهای کشورش همخوانی ندارد.

القدس العربی: رژیم مصر، قدرت را با سرکوب مخالفان و با توسل به زور در دست داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی نوشت: برخلاف ادعا‌های عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره ثبات و امنیت و شکوفایی در این کشور و برخلاف ادعا‌های رسانه‌های مصری درباره محبوبیت السیسی، رژیم مصر، قدرت را با سرکوب مخالفان و با توسل به زور در دست دارد و استقرار ده‌ها هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور، مهر بطلانی بر ادعای السیسی و رسانه‌هایش است و این صحنه نمایانگر همه پرسی آشکار و شفاف در مخالفت مصری‌ها با السیسی است.

روزنامه القدس العربی در سرمقاله خود با عنوان «شب دستگیری قاهره!» نوشت: نهاد‌های امنیتی مصر دیروز جمعه که روز تظاهرات اعلام شده بود، تدابیر امنیتی گسترده‌ای برای جلوگیری از اعتراضات به اجرا گذاشته بودند. این حملات و سرکوب‌های گسترده به بازداشت هزاران شهروند مصری و بسته شدن خیابان‌های اصلی در قاهره پایتخت منجر شد. در همین حال تبلیغاتی به راه افتاده است تا در پایتخت و دیگر شهر‌های مصر در حمایت از السیسی راهپیمایی شود. این درحالی است که السیسی به محض بازگشت از نیویورک اعلام کرد احتمال دارد از مردم مصر، اختیارات جدیدی درخواست کند همانطور که در ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی چنین اتفاق افتاد یعنی زمانی که السیسی وزیردفاع مصر بود.

مقاله نویس روزنامه القدس العربی افزود: تأکید عبدالفتاح السیسی بر اینکه «مصر کشور گل و بلبل است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد» با رعب و وحشتی که مقامات مصری دارند و تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و رفتار‌های سرکوبگرانه‌ای که ضد ملت به کار گرفته‌اند؛ همخوانی ندارد زیرا اخبار ناپدید شدن بسیاری از شهروندان مصری از جمله برخی سیاستمداران، افسران، نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشجویان در حال انتشار است. همچنین این نوع اظهارات عبدالفتاح السیسی با آماده باش امنیتی مقامات مصری که موتور جستجوی گوگل آن را فاش می‌کند و خبر از بسته شدن خیابان‌های اصلی پایتخت مصر می‌دهد، تناسب ندارد. ظاهر شدن برخی شخصیت‌های رسانه‌ای وابسته به مقامات مصری برای جعلی وانمود کردن گزارش‌های به قول آن‌ها «شبکه‌های خارجی توطئه گر» و انکار تظاهرات و تبدیل برخی از هنرمندان مصری به سربازانی برای دفاع از رژیم نیز، بر خلاف این نوع اظهارات رئیس جمهور مصر است.


بیشتر بخوانید: روز‌های پرآشوب مصر/ مصری‌ها از سیاست‌های السیسی به تنگ آمده‌اند


اخبار منتشره از سوی رژیم مصر پر از تناقضات وحشتناک است که با هم هم‌پوشانی ندارند. کمیته اطلاع رسانی ریاست جمهوری مصر درخواست کرده است به پایگاه ارتباط اجتماعی به عنوان منابع خبر اعتماد نشود.

البته صحبت از محبوبیت عبدالفتاح السیسی و ادعای ثبات، امنیت و آرامش در دوران حکومت وی به طور خودجوش در حال کم رنگ شدن است، زیرا استقرار ده‌ها هزار نیروی امنیتی در سرتاسر کشور به قفل شدن خیابان‌های شهر‌های مختلف منجر شده است. بنابراین خود این صحنه نمایانگر همه پرسی آشکار و شفافی است که رئیس جمهور مصر از محبوبیت مردمی برخوردار نیست و حکومت با مشتی آهنین و ظلم و ستم، قدرت را در اختیار دارد؛ هر چند کسانی بخواهند ادعای محبوبیت مردمی را برای رژیم سر بدهند و آوازه خوانان و کسانی که بر طبل می‌کوبند بخواهند محبوبیتی دروغین برای عبدالفتاح السیسی درست کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار