معاون اجرایی ارتش گفت: سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش هستند.

سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش هستندبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش در همایش تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس که امروز شنبه ۶ مهر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان اینکه واژه سربازی در ساختار نیروهای مسلح و ارتش از مفهوم عمیقی برخوردار است، گفت: سربازان از ارکان تعیین‌کننده ارتش جمهوری اسلامی هستند.

او با بیان اینکه امروز بخش مهمی از وظایف ارتش توسط سربازان عزیز ارتش انجام می‌شود، افزود: امروز بار سنگین اجرایی ماموریت‌های مختلف ارتش در بخش‌های زمین، فضا، هوا و دریا بر عهده سربازان وظیفه است.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات قرار دارند، گفت: سربازی یعنی سر دادن در راه دین و وطن و عاشق شدن و عاشق بودن.

محمودی با بیان اینکه سربازان در دفاع مقدس مخلصانه قدم در وادی دفاع از کشور برداشتند‌ و صحنه‌هایی زیبا از رشادت و دلیرمردی را خلق کردند، افزود: سربازان در دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام(ره) لبیک گفته و به مقابله با دشمن رفتند.

او با بیان اینکه در روزهای پرمخاطره دفاع مقدس، سربازان مقاومت جانانه‌ای از خود نشان دادند که نتیجه آن فتوحات بزرگ در بسیاری از عملیات‌ها بود، گفت: دشمن با خیال فتح ۳ روزه خوزستان جنگ را آغاز کرد اما با حضور مقتدرانه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش و مقاومت مردم، این خیال صدام باطل شد.

معاون اجرایی ارتش خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، ارتش با کمبود نیرو مواجه بود و به همین خاطر بارها پیش می‌آمد که یک سرباز مسئولیت جانشین گروهان عملیات یا فرماندهی دسته را بر عهده بگیرد.

محمودی در پایان با بیان اینکه امروز سربازی بی‌گمان به مثابه تبلور ارزش‌های گرانبهای یک ملت است، گفت: در سیل اخیر همه دیدند که سرهنگ ارتشی بدن خود را برای سهولت در بلند شدن یک زن، حائل قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار