۶ کیلومتر از ساحل دریای خزر در رودسر از پسماند‌های گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی محمد پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر امروز گفت: پسماند‌های گیاه مهاجم سنبل آبی در ۶ کیلومتر ساحل دریای خزر در رودسر جمع آوری شد.

او افزود: به علت ورود حجم زیادی از پسماند گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه چمخاله به دریای خزر و انباشت آن در ساحل جمع آوری آن با استفاده از ماشین آلات سنگین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر گفت: این کار با همکاری فرمانداری، شهرداری، بخشداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شبکه بهداشت، کارگروه پسماند و جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر انجام شد.

علی محمد پور گیاه مهاجم سنبل آبی با شناور شدن در سطح آب با ساقه‌های رونده و برگ‌های ریشه زا تکثیر و موجب کاهش تنوع زیستی، انقراض و حذف گیاهان بومی، کاهش سطح پهنه‌های آبی تالاب‌ها، اختلال در تردد قایق‌های موتوری و پارویی و تسریع در روند خشک شدن تالاب‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه، این گیاه پس از جمع آوری باید دفن و برای جلوگیری از رشد دوباره آن در محل دفن این گیاه آهک پاشیده شود، تصریح کرد: سنبل آبی گیاه بومی آمریکای جنوبی است که از طریق گردشگران وارد ایران شد.

 

انتهای پیام/م.ع

پاکسازی ساحل دریا از پسماند‌های گیاه مهاجم سنبل آبی در رودسر

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.