رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده کتاب و لوازم التحریر در استان اردبیل صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس گفت: از زمان آغاز این طرح تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده کتاب و لوازم التحریر صورت گرفته و ۳۰ مورد بازرسی منجر به تشکیل پرونده شده که برای رسیدگی بیشتربه اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور است افزود: واحد‌های صنفی ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالا‌های عرضه شده در واحد خود هستند و در این راستا متصدیان واحد‌های صنفی ملزم به رعایت قانون نظام صنفی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با عنایت به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش یافته که در این راستا نظارت و بازرسی برقیمت، کیفیت، نحوه تامین، توزیع و ارائه بموقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام "طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس "با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط جهت جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحد‌های صنفی، توزیعی و خدماتی و رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی از ۱۰ شهریور ماه آغار گردیده و تا ۱۰ مهرماه به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

صادقی با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان همچنان ادامه دارد گفت: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در بخش کالایی شامل انواع نوشت افزار، کیف و کفش به اجرا در آمده است.

او تصریح کرد: بر اساس تدابیر متخذه در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مردمی، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اقتصادی اعم ازگرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و. را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ واحد ستاد خبری سازمان صنعت معدن وتجارت در مرکز استان وشهرستان‌های تابعه اطلاع دهند، تا در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در اردبیل

 

برچسب ها: بازرسی ، واحد صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.