یک استاد دانشگاه گفت: دانش آموزان در مقایسه با دانشجویان گرایش بیشتری برای صحبت با روانشناس دارند. 

قربانعلی تنگ شیر، نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط متفاوت پذیرش روان شناس در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانش آموزان دبیرستانی یا دبستانی در مقایسه با دانشجویان گرایش بیشتری برای صحبت با روانشناس دارند. 
 
تنگ شیر افزود: دانشجویان به راحتی صحبت‌های روان شناسان را قبول نمی‌کنند و اگر قبول هم کنند با اما واگر‌های در ذهنشان مواجه می‌شوند.

نوجوانان در هر دوره‌ای به یک روانشناس نیاز دارند

او با اشاره به متفاوت بودن شرایط اقلیمی و فرهنگی پذیرش دانشجویان تصریح کرد: در هر دوره‌ای نوجوان شما به یک روانشناس نیاز دارد، هنگامی که انسان خود را چکاپ می‌کند، متوجه مشکلاتش می‌شود.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه والدین زمان کافی جهت توجه همه جانبه برای بررسی وضعیت فرزندانشان ندارند، گفت: در حال حاضر جامعه با کمبود محبت مواجه است، بنابراین حضور روان شناسان در هر دوره‌ای احساس می‌شود.
پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید
او در پایان ابراز کرد: دانشجویی که از شهرستان می‌آید و با شرایط جدید مانند خوابگاه، همکلاسی و... روبه رو شده و دور از خانواده است؛ تحت فشارهای روحی قرار می‌گیرد، بنابراین برای جلوگیری از این وضعیت، حضور روان شناس در دانشگاه‌ها الزامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار