مسئولان استان کرمانشاه و دیاله عراق در مرز منذریه به منظور رفع مشکلات تردد زوار و نیز همکاری مسئولان دو کشور برای رفع مشکل تردد زوار در مرز خسروی دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاج قاسم مسئول ستاد اربعین استان دیاله عراق گفت: برای حل مشکل تردد زوار دولت عراق صد دستگاه اتوبوس برای حمل زوار از مرز خسروی تا بغداد در نظر گرفته است و علاوه بر اتوبوس‌های ایرانی که در چند روز آینده در منذریه مستقر می شوند خودرو‌های شخصی هم در صورت نیاز کار تردد را انجام می دهند.

او گفت : برای سهولت در کار تردد، ما نیازمند همکاری زوار هستیم و برای تردد زوار از مرز منذریه تا جدیده الشط نیازمند کمک‌های ایران برای انتقال زوار تا بغداد هستیم و از بغداد تا کربلا تردد بر عهده کشور عراق است.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز خسروی گفت: دویست دستگاه اتوبوس در منذریه برای انتقال زوار تا بغداد مستقر می کنیم و با یک صد دستگاه اتوبوس عراق در مجموع ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در آنسوی مرز خسروی کار انتقال زوار را انجام می دهند.

جعفر همتی افزود: در این نشست برای افزایش تردد زوار در روز‌های آینده از مرز خسروی دغدغه‌هایی داشتیم که توافقات به خوبی انجام شد.

او گفت: در این جلسه مصوب شد که تردد زوار تا دهم مهرماه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۲ بعدازظهر باشد و پیشنهاد ما برای تردد در ایام افزایش زوار ساعت شش صبح تا شش غروب است.

همتی با بیان اینکه اتوبوس‌هایی برای مواقع اضطراری در ایام افزایش حجم تردد پیش بینی شده، افزود: براساس توافقات صورت گرفته کرایه هر نفر از مرز منذریه تا بغداد هر نفر صد هزار تومان تعیین و توافق شد.

او گفت:همچنین توافق شده تا زوار ما از پول رایج خودمان یعنی ریال استفاده کنند و هر زائری هم که دینار به همراه داشته باشد مورد قبول طرف عراقی است.

انتهای پیام/د

حل مشکل تردد زوار برای راهپیمایی اربعین

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.