دبیر ستاد اربعین آستان قدس گفت:مأموریت اصلی آستان قدس رضوی در جریان اربعین فعالیت فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن منصوری دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: پاسداشت حماسه بزرگ عاشورا و اربعین حسینی مسئولیت و تکلیفی است که در سال‌های اخیر بر عهده بنیاد کرامت رضوی قرار داده شده است و هر ساله نقش آن پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

او تصریح کرد: ائمه معصوم (ع) و به‌ویژه حضرت رضا (ع) همواره واقعه عاشورا را زنده نگه داشته‌اند و پیروان این خاندان نیز به تأسی از ایشان نوکری این شجره طیبه را برعهده گرفته‌اند که یکی از این افراد دعبل خزایی است.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی با بیان اینکه سعی کردیم به نصرت دستگاه اهل‌بیت (ع) قدمی برداریم و در همین راستا از بیانات حضرت رضا (ع) به دعبل در حوزه شعر الگو گرفته شد، گفت: به برکت جلسات رهبری با شاعران و مداحان و ستایشگران مسیر تعالی شعر هرروز روشن‌تر شده است و از این جهت سعی داریم در مسیر کمک به این جریان قدمی برداشته شود.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی بیان کرد: با حمایت از جشنواره ملی شعر اربعین با عنوان موکب کلمات هدف داشتیم محتوای ارزشمندی برای پاسداشت حماسه عاشورا و جریان اربعین تولید شود.

منصوری افزود: شاعران مسئولیتی از جنس روشنگری دارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب شعر یک ثروت ملی است و شاعران خزانه‌دار این ثروت هستند. مجاهدت در عرصه شعر در حقیقت لبیک عملی به ندای «هل من ناصر» امام حسین (ع) است.
 
او تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص حدیث امام صادق (ع) در خصوص بهشتی شدن شاعران اهل بیت (ع) فرموده‌اند ارزش و جایگاه شعر در آن زمان تا حدی بالا بوده است که به شاعران وعده بهشت داده شده است.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: محتوای ارائه شده در جشنواره ملی شعر اربعین در قالب کتاب تولید شده است و امیدواریم بر غنای آن روز به روز افزوده شود.

منصوری افزود: در حوزه کتاب طبق بررسی‌های انجام‌شده برای مسابقه کتاب‌خوانی به کتابی که دارای جامعیت در همه حوزه‌های عاشورا و اربعین باشد دست پیدا نکردیم و به همین منظور تصمیم بر این شد تا برای تألیف چندین کتاب و رمان به صورت حمایتی و مسابقه‌ای برنامه‌ریزی کنیم.

در این مراسم نماد جشنواره، آلبوم صوتی و کتاب موکب کلمات رونمایی شد و به ۱۱ نفر از شاعران و مداحان شرکت کننده در این جشنواره هدایای نفیسی اهدا شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

اجرای برنامه فرهنگی در ستاد اربعین آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.