عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست گفت :مقاومت یعنی آسایش و آرامش و زیر بار زور نرفتن است.

مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست/ اقتصاد به دست قشر جوان درست می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس و یادبود سردار شهید، ولی الله چراغچی و گردهمایی رزمندگان و بسیجیان مشهد مقدس، ضمن عرض تسلیت خدمت همه شیعیان جهان اسلام به مناسبت محرم حسینی با آرزوی قبولی این عزاداری‌ها گفت:خداوند را شاکرم که این توفیق را پیدا کرده ام که در این شب جمعه در جوار حضرت علی بن موسی الرضا در جمع همسنگران و همشهریان خود باشم.

او افزود:این مجلس در هفته دفاع مقدس و به یاد و به نام شهید، ولی الله چراغچی است و من وظفیه خود میدارم که در ابتدا موضوعی را در مورد این شهید عرض کنم. شهید چراغچی این بردار عزیز و پر کار و پر تلاش و شجاع، در دوران دفاع مقدس فرمانده بنده و فرمانده جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است و باید بگویم که ما در کنار این شهید کار و مدیریت و شهامت یاد گرفته ایم، ما در کنار این شهید بزرگوار اخلاص و گذشت و ایثار یاد گرفته ایم.

او  گفت:امروز اگر با ذره بین در جامعه بنگریم فردی مانند این شهید یا پیدا نمیکنید یا به ندرت مثل این شهید پیدا میشود، و به جرئت میگویم که اگر امروز نامی از لشگر امام رضا (ع) است بخاطر شهیدان، ولی الله چراغچی و محمد مهدی خادم الشریعه است و افتخار میکنیم که این بزرگواران فرماندهان ما بوده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست گفت :مقاومت یعنی آسایش و آرامش و زیر بار زور نرفتن است.                

قالیباف تصریح کرد: امسال در هفته دفاع مقدس تقارن خوبی شکل گرفته و این هفته در ماه محرم است. انقلاب ما ریشه در عاشورا و محرم و نهضت امام حسین (ع) دارد و عاشورا به همه ما این را آموخت که حضرت نپذیرفتند که شخصی مثل یزید بر جامعه‌ای به نام اسلام حکومت کند.

او افزود:امام خمینی بر اساس همین باور و فرهنگ غریبانه و با اعتقا قلبی به سنت‌های الهی در طول تاریخ زندگیشان مبارزه کردند و به راه خود یقین داشتند و حق را در مقابل باطل میدیدند و نگاهی به پشتوانه طاغوت نکردند و در مقابل آن ایستادند و در راه سنت‌های الهی گام برداشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس انقلاب اسلامی مردم است؛ و پیشقراولان مردم جوانان هستند. جوان نو اندیش و استقلال طلب است جوان اهل حرکت و پیشرفت است. جوان خلاق و مبتکر است. جوان با زمان رشد میکند، ولی جوان مطالبه گر و هیجانی هم است. جوان را باید شناخت و بایا به جوانان میدان دهیم.

او افزود:امروز، روز جنگ اراده‌ها است و باید توجه کنیم که کلید مشکل گشا این قفل، دست جوانان غیور ایرانی است و نه غربی ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم و دانش و مدیریت و شهامت امروز در اختیار مردم است گفت: قریب به ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است و مردم با اقتصاد غریبه هستند و امروز اشباه ناکارآمدی روی کار آمده است.

در حاشیه این مراسم از خانواده  شهید چراغچی تجلیل شد.

انتهای پیام//ع. م

سفر قالیباف به مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.