رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت : در هر مسجدی در شهر و یا روستا‌ها یک کارشناس حقوقی حضور پیدا می‌کند و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و اطلاع رسانی خواهد کرد.

اجرای طرح یک مسجد یک حقوقدان در کهگیلویه و یویراحمدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد دیه استان با بیان اینکه مجازات‌ها نمی‌تواند بازدارنده باشد گفت: جرایم خشنی در جامعه است در حالی که مجازات‌های آن تاثیر آنی دارد و باید نگاه‌ها به سوی پیشگیری رود.

نگین تاجی به موضوع طلاق در استان هم اشاره کرد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ساختار عشیره‌ای و قبیله‌ای که دارد زمانی طلاق در آن وجود نداشت، متاسفانه امروز در بحث طلاق جزو رتبه‌های اول تا پنجم در کشور هستیم که نیاز به کار‌های فرهنگی در استان است.

او همچنین به آمار‌های ستاد دیه اشاره کرد و گفت: ستاد دیه باید آمار‌های دقیق مربوط به جرائم ارائه بدهند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به تشکیل دو کارگروه کیفری و حقوقی در حوزه آموزشی اشاره کرد و افزود: در کارگروه‌های کیفری و حقوقی آرا قضات را در طول یکسال آسیب‌شناسی و راهکار‌های مناسب برای آن‌ها ارائه خواهیم داد.

نگین تاجی به نظارت عملکرد قضات در این کارگروه اشاره کرد و گفت:: ما بحث نظارت را در حوزه آراء و تصمیمات قضات جدی پیگیر هستیم و مدیریت بر رفتار قضات و کارمندان برای مچ گیری از کسی نیست و برای اصلاح در حوزه‌های کاری است.

او به نشست‌های قضایی هم اشاره کرد و افزود: در هر شهرستان هیئت تحریریه مشخص و سوالاتی از لحاظ حقوقی وجود دارد که بررسی و بسته‌های آموزشی ارائه داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: بحث یک حقوقدان و یک مسجد را داریم که در هر مسجدی در شهر و یا روستا‌ها یک کارشناس حقوقی حضور پیدا می‌کند و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و اطلاع رسانی خواهد کرد.

او در پایان به بحث خانواده‌های زندانیان هم اشاره کرد و گفت: وقتی یک زندانی آزاد می‌شود برای اشتغال آن باید فکری اندیشیده شود تا فرد به فکر انجام جرم نرود.
انتهای پیام/غ

نظارت  بر آراء و تصمیمات قضات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.