مدیر روابط عمومی هیات چوگان اصفهان گفت:نیاز به حمایت های بیشتری برای بهبود امکانات مورد نیاز برای رشته چوگان داریم.

جلال کفش رسان، مدیر روابط عمومی هیات چوگان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: مهد چوگان ایران، شهر اصفهان است و در حال حاضر حدود ۵۰ نفر ورزشکار فعال در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

کفش رسان با اشاره به اینکه استعدادیابی در چوگان به خوبی در اصفهان انجام می‌شود عنوان کرد: افراد خاصی به این رشته جذب می‌شوند وابتدا تحت آموزش‌های پایه از جمله اسب سواری قرار می‌گیرند و ما سعی بر این داریم تا مخاطب‌های این رشته افزایش یابند.

او همچنین در مورد رقابت‌های مختص بانوان در این رشته افزود: بیشتر مسابقات کشوری بانوان در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود و برای رده‌های سنی پایه و جوانان در شهر اصفهان به برنامه‌هایی تحت عنوان مسابقات استانی پرداخته می‌شود و بسیاری از مربیان نیز از بین ورزشکاران حرفه‌ای این رشته انتخاب می‌شوند.

او در خصوص امکانات موجود برای چوگان در اصفهان اظهار کرد: زیر ساخت‌هایی که در حال حاضر در اصفهان وجود دارد، پاسخگوی نیاز‌ها هست، اما برای توسعه آن دچار محدودیت‌هایی از جمله کند بودن واردات وسایل خاص این رشته هستیم. همچنین بودجه‌ای که از سمت فدراسیون در اختیار هیات قرار می‌گیرد کافی نیست و نیاز به امکانات بیشتری در این زمینه داریم، اما با این وجود تیم چوگان بانوان اصفهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در کشور شد.

مدیر روابط عمومی هیات چوگان اصفهان جایگاه چوگان ایران در جهان را این گونه توصیف کرد: چوگان ایران در جهان ثبت ملی شده است و میدان نقش جهان اصفهان نیز به عنوان اولین زمین رسمی چوگان دنیا شناخته شده است. اما با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت پرداختن به چوگان، انتظارات ما در زمینه بسط و گسترش این رشته هنوز برآورده نشده است و نیاز به حمایت‌های بیشتری برای بهبود امکانات مورد نیاز این رشته داریم.


انتهای پیام/م
 

استعدادیابی در چوگان به خوبی در اصفهان انجام می شود

برچسب ها: اخبارورزشی ، چوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار