مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان گفت : ۶۹۶۸ ناشنوا در استان وجود دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۶۹۶۸ ناشنوا در استان، گفت : از این تعداد ۲۷۶۳ ناشنوا زن و ۴۲۰۵ ناشنوا مرد هستند.

او گفت : از این تعداد ۵۱۵۲ نفر به علت مادرزادی، ۹۷۰ نفر به علت انواع بیماری، ۵۶ نفر به علت اختلالات ژنتیکی، ۷۸ نفر به علت سانحه، دو مورد به علت عوارض زایمان و ۷۱۰ نفر بنا بر سایر موارد دچار ناشنوایی شده‌اند.

رضوان مدنی با اشاره به سختی‌های زندگی ناشنوایان، گفت: درد یک عمر بی‌صدایی و زندگی در دنیای سکوت در حالی است که با غربالگری و اقدام به موقع برای درمان می‌شود مانع یک عمر سختی و زندگی در دنیای ناشنوایی شد.

او افزود: چنانچه نوزادان متولد شده تا پیش از سن یک ماهگی تحت غربالگری قرار گرفته و تا سه ماهگی برای درمان آن‌ها اقدام شود، به راحتی می‌توان در صورت وجود اختلال شنوایی، از ناشنوا شدن آن‌ها پیشگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همچنین چنانچه والدین زود اقدام کرده و پیش از شش سالگی برای کاشت حلزون فرزند کم‌شنوای خود اقدام کنند، از ناشنوایی فرزندشان در بزرگسالی پیشگیری خواهند کرد.

رضوان مدنی با اشاره به انجام غربالگری ناشنوایی در بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی استان، گفت: از والدین درخواست می‌شود نوزادان خود را هرچه سریعتر به این مراکز آورده و تست غربالگری ناشنوایی را برای آن‌ها انجام دهند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۰ نوزاد در استان تحت غربالگری ناشنوایی قرار گرفتند که از میان آن‌ها تعدادی نیازمند مداخله درمانی شناسایی شدند.

او گفت: در حال حاضر پنج مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در سطح استان داریم که از این تعداد سه مرکز خصوصی و دو مرکز دولتی هستند و از مجموع آن‌ها چهار مرکز در کرمانشاه و یک مرکز در اسلام آبادغرب مستقر است و در این مراکز خدمات توانبخشی و آموزشی به ناشنوایان ارائه می‌شود.

این مسئول افزود: در نیمه ابتدای امسال ۲۹۳ سمعک و ۹۰۰۰ باتری سمعک میان ناشنوایان توزیع شده و ۱۶ مورد کاشت حلزون نیز برای کودکان ناشنوای استان صورت گرفته است.

او افزود: در بخش دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه، شهریه ۶۴ دانشجوی ناشنوا در نیمه ابتدای امسال توسط بهزیستی پرداخت شده است.

او با اشاره به قیمت بالای سمعک و از طرفی نیاز ناشنوایان به خدمات دیگر، از خیرین خواست تا در این زمینه ورود کرده و تسهیل‌گر خدمات‌رسانی به ناشنوایان شوند.

رضوان مدنی گفت: در میان ناشنوایان استعداد‌های بسیار علمی و ورزشی وجود دارد که با کمک خیرین می‌توان این استعداد‌ها را شکوفا کرد .

 

 

انتهای پیام/د

وجود ۲۷۶۳ ناشنوا زن

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.