مدیر شرکت خدمات حمایتی استان ازافزایش ۳۸ درصدی توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

افزایش ۳۸ درصدی توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جمشید باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی استان آذربایجان شرقی در همایش کشت پائیزه بررسی مسایل، مشکلات و ارائه راهکار انتقال آخرین دستاورد‌های بخش تحقیقات به کشاورزان هشترودی گفت: در شهریور ماه ۲ هزارو ۴۹۰ تن انواع کود‌های شیمیایی فله در انبار سازمانی این مدیریت کیسه گیری شده است.

او گفت: ازاین مقدار ۳۵۰ تن کود اوره فله، ۳۴۰ تن کود پتاسه و ۱۸۰۰ تن کود سوپر فسفات تریپل کیسه گیری و جهت استفاده کشاورزان و بهره برداران به کارگزاران رسمی این استان ارسال گردید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اهمیت استفاده از کود‌های ریزمغذی و تاثیرات آن بر محصولات کشاورزی و باغی تاکید نمودوخواستار اجرای دقیق دستوالعمل‌های صادره و نظارت بر روند توزیع کود و رعایت آن بر اساس لیست‌های بروز شده بهره برداران و کشاورزان را شد.

باقریان از راه اندازی سامانه تلفن گویای باشگاه کشاورزان در سراسر کشور خبر داد و گفت: کشاورزان می‌تواننددر هر ساعت از روز و در هر کجای کشور، با شماره گیری ۱۵۵۹ از طریق تلفن ثابت و یا موبایل بصورت رایگان از اطلاعات هواشناسی، مشاوره فنی و تخصصی، مشخصات و قیمت انواع کود، زمان و مقدار مصرف آنها، و انجام آزمایش خاک و آب بهره‌مند شوند.

یونس اکبرزاده دبیرتوسعه هواشناسی کشاورزی استان هم ازافزایش میانگین بارش استان ر سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۲۶.۳ درصدخبر داد.

او گفت: اواخر مهر تا اواسط آبان بارش موثر بیش از ۱۰ میلی متر خواهیم داشت، اما اواخر آبان با ورود سامانه جدید شاهد سرمازدگی خواهیم بود.

دبیرتوسعه استان با در درخواست از کشاورزان از اینکه تاریخ کشت را مراعات کنند افزود:از اواخر آبان یخبندان بصورت موردی را در برخی نقاط استان خواهیم داشت ازاین رو کشاورزان باید هرچه زودتر نسبت به کشت محصول خوداقدام کنند.

 

انتهای پیام/ش

راه اندازی سامانه تلفن گویای باشگاه کشاورزان در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.