فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۳ تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در شش ماهه اول امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته ناجا در استان پرداخت و گفت: بهترین یاران پلیس اصحاب رسانه هستند پس همکاری آن‌ها با نیروی انتظامی ستودنی است.

سردار مهدی انصاری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با اینکه یک درصد وسعت کشور را دارد در نوع خود محدودیت‌ها و مشکلاتی دارد، که به افزایش جرایم کمک می‌کند.

او بیان کرد: در بحث سرقت‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۲۹ و در سرقت‌های خرد رتبه ۲۷ کشور را دارد، در سرقت‌های مسلحانه در یک سال گذشته خوشبختانه نداشتیم و رتبه ۲۳ کشور را داریم.

انصاری گفت:شرارت در استان در سطح استان در مقایسه با پارسال ۵۹ درصد کاهش یافته و رتبه ۲۷ کشور را در این حوزه داریم.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قتل در کشور رتبه ۱۹ کشور را داریم در مقایسه پارسال همان آمار هفت فقره را داریم، افزود: در حوزه خودکشی کهگیلویه وبویراحمد در جایگاه ۲۳ کشور قرار دارد.

انصاری گفت: در شش ماه گذشته ۳ تن و ۷۰۰ کیلو گرم کشفیات مواد مخدر را داشتیم که در مقایسه با پارسال ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: در این حوزه ۹۰۰ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر کردیم.

انصاری افزود: در شش ماه گذشته ۵۴ طرح برای ارتقا امنیت اجتماعی در سایر نقاط استان و نقاط جرم خیز اجرایی شد.

انصاری افزود: امسال ۳۵ باند قاچاق مواد مخدر دستگیر و در مقایسه با پارسال ۳ برابر افزایش داشته است.

انصاری با اشاره به اینکه در طول سال جاری ۳۲ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده گفت: این کشفیات در مقایسه با پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لوازم خانگی، مواد غذایی، پوشاک لوازم آرایشی، ۱۵۴ دستگاه بیت کوئین در گچساران از جمله کالا‌های قاچاقی کشف شده بود افزود: ۸۰۰ نفر قاچاقچی و ۶۰۰ دستگاه خودرو در این زمینه دستگیر و متوقف کردیم.

انصاری گفت: در حوزه جرایم سایبری ۲۷۱ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته ایم که ۹۳ درصد آن کشف شد.

او افزود: در این حوزه برداشت اینترنتی از حساب‌های اینترنتی ۵۷ درصد، نشر اکاذیب ۵۴ درصد و ۲۷ درصد کلاهبرداری،
۲ درصد هم تخلفات رایانه‌ای و محرمانه را داشتیم که توسط پلیس فتا پیگیری شده است.

انصاری با اشاره به دستگیری دو قاتل فراری گفت: نفر اول به کمک همکاران و متنفذین دستگیر و دومی در شمال کشور در دام پلیس افتاد.

او همچنین به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این هفته امسال با شعار پلیس هوشمند امین مردم از ۱۱ مهر ماه آغاز خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به نشست با مدیر کل صدا و سیما اشاره و بیان کرد: که مقرر شد در هفته ناجا معاونت‌های حوزه‌های مختلف در برنامه‌ها حضور پیدا کنند و به تشریح عملکرد و اطلاع رسانی بپردازند و همچنین ۳۳ برنامه رادیویی در حوزه‌های مختلف به روی آنتن خواهد رفت.

او گفت: در روز اول هفته نیروی انتظامی کوهپیمایی کارکنان نیروی انتظامی و غبارروبی گلزار شهدای شهر یاسوج و همچنین دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان را خواهیم داشت.

انصاری افزود: در روز دوم هفته ناجا پیاده روی خانواده‌های کارکنان ناجا را از امامزاده عبدالله تا آبشار یاسوج خواهیم داشت.

او اظهار کرد: حضور فرمانده هان و کارکنان شهرستان‌ها در نماز جمعه‌های شهر‌های استان و ایراد سخنرانی از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در استان است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیرو‌های مسلح، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین مسوولان برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: بازدید رایگان از موزه میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهر یاسوج، نشست با معتمدین، متنفذین، ریش سفیدان در تمامی حوزه‌های فرماندهی برگزار خواهد شد.

انصاری بیان کرد: نشست علمی تخصصی با اساتید دانشگاه‌های استان و مشکلات و معضلات استان بررسی و راهکار ارائه داده خواهد شد.

او اضافه کرد: ملاقات عمومی با مردم استان در مرکز ۱۹۷ روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/غ

کشف ۳ تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها: قتل ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.