وزرات بازرگانی آمریکا اعلام کرد که دوره دوم مهلت نود روزه آمریکا به هوآوی در ماه جاری به پایان می‌رسد.

پایان مهلت ۹۰ روزه تجارت آمریکایی‌ها با هواوی در ماه اکتبربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که بازه ۹۰ روزه ماه گذشته به اتمام رسید، وزارت بازرگانی آمریکا سه ماه دیگر به همان عرضه‌کنندگان زمان داد تا محصولات خود را به هوآوی ارسال کنند. طبق اعلام وزارت بازرگانی این کشور، ۱۳۰ شرکت آمریکایی در طی این بازه سه ماهه درخواست مجوز تحویل کالا‌های تولیدی چینی را داشتند البته این مسئله چیز خیلی دور از ذهنی نبود.

پایان مهلت نود روزه به هوآوی

این پنجره ۹۰ روزه در ماه نوامبر بسته می‌شود و می‌تواند برای همیشه بسته بماند. به گفته راب استرایر، معاون وزارت امور خارجه در امور سایبری آمریکا مجوز‌های عمومی موقت اغلب برای همیشه دوام نمی‌آورند. وی در ادامه صحبت‌هایش گفت که این مجوز‌ها "برای تأمین کمک فوری و جلوگیری از اختلال در بازار" طراحی شده‌اند.

پایان مهلت ۹۰ روزه تجارت آمریکایی‌ها با هواوی در ماه اکتبر


بیشتر بخوانید: فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن


علاوه بر این، استریایر اظهار داشت که دولت ترامپ در نظر دارد برای کسانی که از امکانات هوآوی استفاده می‌کنند، مجازات تعیین کند. آمریکا به متحدان هشدار داده بود که از تجهیزات هوآوی استفاده نکنند، ولی با این حال فقط تعداد معدودی این هشدار را رعایت کرده‌اند و دیگران این کار را نمی‌کنند. معاون وزیر امور خارجه این کشور تهدید کرده است که آمریکا می‌تواند کسانی که از تجهیزات اینترنت نسل پنجم هوآوی استفاده می‌کنند، مجازات کند.

لازم به ذکر است که هوآوی بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات شبکه در جهان است. اما آمریکا این مسئله را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند، زیرا می‌تواند طبق قوانین کمونیست چین مجبور به جمع آوری اطلاعات برای دولت خود شود. این امر باعث شده است تا بسیاری بر این باور باشند که تلفن‌ها و تجهیزات شبکه هوآوی می‌توانند اطلاعات کاربران را به پکن ارسال کنند. نیازی به گفتن نیست که هوآوی بار‌ها این موضوع را تکذیب کرده است.

در اوایل ماه آینده، انتظار می‌رود اتحادیه اروپا (EU) ارزیابی از خطرات امنیتی که شبکه‌های 5G در میان کشور‌های اتحادیه اروپا با آن روبرو هستند را منتشر کند. این امر می‌تواند موجب این شود که بعضی از کشور‌های اروپایی مجوز آن را دریافت کند؛ اما این مسئله نیز می‌تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است برخی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هوآوی را تأمین کننده مهمی بدانند. مجارستان با چین رابطه تجاری دارد و وزیر دارایی این کشور در اوایل سال جاری این تولیدکننده را "یک شریک مهم استراتژیک" نامیده است.

انتهای پیام/

تا اتمام مهلت هوآوی چیزی باقی نمانده است

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار