رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرد اگر طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور در مجلس نمایندگان تصویب شود، سنا هم چاره‌ای جز پیگیری آن ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت در سنای آمریکا، اعلام کرد اگر مجلس نمایندگان طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، را تصویب کند، سنا نیز چاره‌ای جز دنبال کردن آن نخواهد داشت.

او شب گذشته در مصاحبه با شبک تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی با بیان این مطلب گفت: بر اساس قوانین سنا، اگر مجلس نمایندگان چنین مسیری را در پیش بگیرد و طرح استیضاح را تصویب کند، ما ملزم به پیگیری آن خواهیم بود و از قوانین سنا پیروی می‌کنیم.

این سناتور جمهوری‌خواه در پاسخ به این پرسش که آیا منظورش این است که سنا در زمینه استیضاح وارد عمل می‌شود گفت: من چاره‌ای ندارم جز اینکه بر اساس قانون سنا در زمینه استیضاح آن را دنبال کنم.

این در حالی است که رهبر اکثریت سنا هفته گذشته، قبل از آنکه نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، از پیگیری رسمی طرح استیضاح (اینجا) سخن بگوید، در پاسخ به پرسشی درباره واکنش سنا به استیضاح گفته بود قصد ندارد درباره فرضیات و حدس و گمان‌ها اظهار نظر کند.

یکی از مقامات اکثریت جمهوری‌خواه در سنا نیز روز یکشنبه در یادداشتی برای خبرنگاران در این باره گفته بود: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم در‌ها را به نوعی به روی این فرایند ببندیم و مانع از ارائه این طرح به مجلس سنا شویم. قوانین استیضاح در این مورد مشخص است.

سناتور‌های جمهوری‌خواه وعده داده‌اند به سرعت هرگونه تلاش برای استیضاح ترامپ را در سنا، جایی که برای محکوم کردن رئیس جمهور به دو سوم آرا یا ۶۷ رای موافق نیاز است، خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار