امیر احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: قصه گویی یک رسانه کلاسیک است و در صورت همراه شدن رسانههای مدرن با این رسانه، اثر گذاری آنها کمتر میشود چراکه از لحاظ هنری هنوز ما آداب همراه کردن رسانههای کلاسیک و مدرن را نمیدانیم.
او در ادامه به ترویج فرهنگ قصه گویی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر چه قصه و قصهگویی یک رسانه محسوب میشود، اما برای ترویج این فرهنگ غنی، باید دیگر رسانههای دیداری و شنیداری پا به میدان بگذارند.
پهلوانیان با بیان اینکه قصه گویی راه نجات همه جوامع از بدخلقی، انحراف و تنشهای اجتماعی است، اضافه کرد: قصه و قصه گویی از اولین هنرهای بشری بوده است و همچنین امروزه نیز مردم علاقمند به شنیدن و گفتن قصه هستند.
مدیرکل صداوسیمای یزد در ادامه قصه گویی محیطی را نسبت به دیگر قصهها تاثیر گذار دانست و افزود: در قصهگویی محیطی ابتکار خوب، بسیار جذاب و مخاطب پسند است هر چند در تمام دنیا این گونه قصه گویی به عنوان روایت تاریخی وجود دارد.
تلاش صدا و سیمای مرکز یزد، این است که به بهترین نحو مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصهگویی را انعکاس دهد تا جایی که قصههای خلق شده در این جشنواره در برنامههای دیگر صدا وسیما نیز نمایش داده شود.
بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش استانی از ۱۶ مهرماه در یزد آغاز و تا ۲۲ مهرماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ ت