علیم یارمحمدی نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمیسیون عالی سوانح راهآهن به صورت موازی با کمیسیون عمران مجلس درباره بررسی سانحه قطار تهران – زاهدان جلسات متعددی برگزار کرده است، گفت: کمیسیون عالی سوانح راهآهن علت وقوع این سانحه را باز کردن پیچهای ریل عنوان کرده است، اما در کمیسیون عمران درجه اهمیت این موضوع بالاتر است و ما با حضور تمامی دستگاهها تمام جوانب این حادثه را بررسی میکنیم.
او ادامه داد: تا به امروز تذکرات متعددی در باره علت چنین حادثههایی را به ویژه در بخش ریل به راهآهن دادهایم و به عقیده بنده مسئولیت وقوع این سانحه بر عهده دستگاههای مختلف شرکت راهآهن است.
بیشتر بخوانید: حرکت قطارهای تهران - زاهدان و بالعکس، طبق برنامه انجام میشود
نماینده زاهدان توضیح داد: باید نظارتهای بسیار بیشتری از سوی دستگاههای مختلف راهآهن باشد و پلیس راهآهن مسئول ایستگاه و نظارت بر محدودهای راهآهن در وقوع این حادثه سهیم هستند و در کمیسیون عمران به صورت مختلف و همهجانبه تمامی موضوعات را بررسی و مطابق با اهمیت، آنها را بررسی خواهیم کرد.
یارمحمدی اظهار کرد: باز شدن پیچهای ریل تنها بخشی از وقوع این حادثه است بنابر این ما باید تمامی جوانب از جمله بخشهای نظارتی هم مسائل فنی، وزن واگن، سرعت قطار را هم در این بخش بررسی کنیم تا بتوانیم به یک نتیجه مشخص در این بخش برسیم.
او تصریح کرد: امنیت خط و همچنین امنیت فنی در این حوزه بسیار مهم است و شرکت راهآهن باید در باره این حادثه هفته آینده به کمیسیون عمران پاسخگو باشد.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران با اشاره به اینکه در هفته آینده با حضور استاندار سیستان و بلوچستان مسئولان شرکت راهآهن و نمایندگان مجلس این حادثه بررسی خواهد شد، گفت: بازدیدهای میدانی نشان داد که باز شدن پیچ علت وقوع این سانحه است، اما باید تمامی بخشها از جمله وزن قطار، سرعت و امنیت آن هم در ابعاد بالاتری بررسی شود.
انتهای پیام/