مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از نصب و راه‌اندازی ۲۹۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های جنگلی شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، جوانرود و دالاهو از ۲ سال قبل تاکنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ان‌شالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : در اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت این اداره کل در قالب قرارداد‌های اجرایی مطابق با سیاست‌های دفتر فنی حفاظت و حمایت، تا پایان سال ۹۷ موفق به نصب و راه اندازی تعداد ۲۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های جنگلی شهرستان‌های ثلاث، جوانرود و دالاهو شده است.

او گفت : در همین راستا در سال ۹۸ تعداد ۶۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، صیانت و بوم سازگان زاگرس تهیه و در حال نصب و راه اندازی است.

او گفت: طبق برآورد تخمینی با توجه به مصرف متوسط سوخت هرخانوار روستایی برای گرم کردن آب و استحمام، سالیانه از قطع حدود ۳۵۰ درخت جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: همچنین در صورت استفاده از کپسول، حداقل هزینه خرید یک کپسول در ماه برای خانواده روستایی کاهش می‌یابد.

کولانی گفت: با گسترش استفاده از انرژی‌های خورشیدی در زمینه سوخت و گرمایش، بتوان نقش مهمی در حفاظت از جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب ایفا کرد.

او گفت: امروز باوجود پیشرفت علم، نگرانی انسان در نگهداری از طبیعت پیرامون خود به علت استفاده از منابع تجدید ناپذیر و سوخت‌های آلود کننده محیط زیست افزایش یافته است و برای حل مشکل باید به دنبال انرژی‌های جدید و جایگزین باشیم که یکی از در دسترس‌ترین انرژی ها، انرژی خورشید است.

او گفت: انرژی خورشید پاک، ارزان و بی پایان و همچنین به راحتی قابل ذخیره بوده و عظیم‌ترین منبع انرژی در جهان می‌باشد و در مناطق جنگلی فاقد لوله کشی گازرسانی که همواره وابستگی به جنگل جهت تأمین سوخت و گرم کردن آب وجود دارد، استفاده از انرژی‌های خورشیدی می‌تواند سهم مهمی در کاهش قطع جنگل و یا کاهش هزینه‌های تهیه سوخت برای گرم کردن آب داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.