طهرانچی گفت: وقایعی که در آن شهید نقش محوری دارد، زنده باقی می‌ماند و فراموش نمی‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقیست» با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، سردار سرلشکر پاسداریحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، معاونان، مدیران و کارکنان سازمان مرکزی صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امید را در دل مستضعفان جهان زنده کردند و ان‌شاءالله به دست با برکتشان پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان (عج) برسد.

او با بیان اینکه برخی از وقایع تاریخی در گذر زمان تنها مایه عبرت و جزئی از تاریخ محسوب می‌شوند و مردم آن‌ها را به روایت‌های مختلف نقل می‌کنند، بیان کرد: وقایعی هستند که در بطن آن‌ها شهیدان قرار دارند. این واقعه‌ها به صورت یک واقعه تاریخی نمی‌مانند، بلکه زنده هستند.

رئیس دانشگاه آزاد به قیام تاریخی عاشورا اشاره کرد و گفت: این قیام با وجودی که بیش از هزار سال پیش اتفاق افتاده، اما هنوز زنده است و مردم همچنان عزاداری می‌کنند.

طهرانچی بیان کرد: وقایعی که در آن شهید نقش محوری دارد، زنده باقی می‌ماند و به دست فراموشی سپرده نمی‌شود.

او  با تأکید بر اینکه در وقایع زندگی دو دسته تاریخ وجود دارد، گفت: در دسته نخست که شهید در بطنش وجود دارد، واقعه همیشه باقی می‌ماند و منقطع نمی‌شود. در دسته دوم نیز بحث شهادت در وقایع وجود ندارد و تنها یک واقعه تاریخی است.

رئیس دانشگاه آزاد  با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس در عملیات رمضان در سال ۶۱ تصریح کرد: با گذشت بیش از ۳۰ سال از این واقعه تاریخی در دو کشور ایران و عراق، شاهد بازتاب‌های مختلفی در دو کشور هستیم. در عراق هیچ اسمی از صدام باقی نمانده و مردم این کشور به آن دوران افتخار نمی‌کنند، این در حالی است که در ایران این واقعه همچنان زنده و باعث فخر و مباهات ایرانیان است و یاد و خاطره شهدا در دل تک تک مردم زنده و باقی مانده است.

او در پایان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم جوانان را در کلاس‌های درس با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نه به عنوان یک واقعه تاریخی، بلکه به عنوان یک متن زنده آشنا کنیم. 
 
انتهای پیام/

آشنایی جوانان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک متن زنده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ما همه مدیون شهدا هستیم و مدیران بیشتر . ولی دلیل نمیشود شعار بدهیم و کار رو به امان خدا بسپاریم