رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : طی مدتی شش ماهه تعداد پرونده‌های موجود در دادسرای مرکز استان را به نصف کاهش خواهیم داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی استان در نیمه دوم سالجاری اشاره کرد و گفت : در تلاشیم تا در این مدت پرونده‌های موجودی در دادسرا را به نصف کاهش دهیم و برای رسیدن به این هدف هم برنامه‌هایی تنظیم کرده‌ایم.

او پیشگیری را یکی دیگر از اولویت‌ها و از مهمترین عوامل کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانست و گفت : در جرائم مهم از جمله قتل، سرقت، آدم ربایی، قاچاق سلاح، مواد مخدر، سرقت از بانک‌ها و مواردی از این قبیل باید با نقش تعیین شده و استفاده از پیشگیری‌های خلاقانه در کاهش ورودی پرونده‌ها تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: همچنین در بحث سازش در دعاوی هم در تمامی جرائم به دنبال سازش هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت کلانتری‌ها و کانون وکلا بیش از پیش استفاده کرد.

او کاهش جمعیت کیفری را نیز موضوعی اساسی دانست و گفت: با استفاده از عواملی همچون سازش در دعاوی، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و مسائلی از این قبیل باید تلاش کرد آمار جمعیت کیفری استان را به حداقل رساند.

توسلی زاده مدیریت زمان، تخصصی کردن شعب و نیز به دنبال آن متقن کردن تصمیمات قضایی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید دانش قضایی همکاران بالا برود که این مهم سبب علمی شدن تصمیمات قضایی خواهد شد. دانش قضایی شرط کار قضایی است و قاضی باید قوانین کیفری به روز را بداند و با مطالعه کامل پرونده و تحقیق در آن بهترین حکم را صادر کند.

 محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه هم تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای کرمانشاه را ماهیانه حدود سه هزار پرونده اعلام کرد و گفت: میزان کار با توان سازمانی اعم از فضایی و نیروی انسانی سازگار نیست، بنابراین باید بخش دادسرا هم در زمینه فضای فیزیکی و هم نیرو‌های قضایی و اداری تقویت شود.

او آموزش و انگیزه را از عوامل افزایش کارایی دانست و افزود: باید با ایجاد مشوق‌ها برای همکاران انگیزه لازم را در آن‌ها ایجاد کرد و از سوی دیگر در کنار کار باید آموزش‌های ضروری را تقویت کرد تا بازدهی کار بالا رود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه استقلال قاضی و حمایت از آن را از دیگر خواسته‌ها دانست و گفت: حمایت از قاضی تا زمانی که در مسیر قانونی حرکت کند لازم است تا با آسودگی و پشتوانه لازم در صدور آراء متقن تلاش کند.

صادقی با اشاره به اهمیت تقویت امکانات سخت افزاری و آموزش‌های لازم به ضابطین، افزود: جبهه اول مقابله با بزه، داسرا است، بنابراین تقویت این مجموعه و استفاده از نیرو‌های کارآمد می‌تواند متضمن موفقیت بیشتر باشد .

 

 

انتهای پیام/د

پرونده‌های موجودی در دادسرا را به نصف کاهش می دهیم

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.