رئیس اداره بهزیستی شیراز گفت: ۱۳۰ هزار سالمند در این شهرستان تحت پوشش خدمات بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید آزرمی در آیین گرامیداشت روز جهانی سالمندان در شیراز، گفت: عده‌ای از سالمندان تحت پوشش نیاز به کمک خاص حمایتی دارند که سازمان بهزیستی در قالب بنیاد فرزانگان و کانون جهاندیدگان از آن‌ها حمایت می‌کند.

او افزود: بهزیستی خدمات روزانه و تخصصی خود را در راستای خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اجرای زیرساخت‌های شهری توسط شهرداری‌ها به سالمندان ارائه می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شیراز ادامه داد: در حال حاضر ۷ مرکز شبانه‌روزی خدمات توانبخشی و مراقبتی در کنار خدمات روزانه و تخصصی به ارائه به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود.

آزرمی همچنین از افزایش جمعیت سالمندان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که اگر برنامه‌ریزی‌های خود مراقبتی و زیرساختی برای هر مقطع سنی پیش‌بینی نشود به بحران تبدیل خواهد شد.

او یادآور شد: بهزیستی با همکاری دیگر نهاد‌ها مانند شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌کند با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای توانمندسازی سالمندان و افزایش کیفیت زندگی آن‌ها فراهم کند.

رئیس اداره بهزیستی شیراز ابراز امیدواری کرد که روز جهانی سالمندان نقطه عطف و شروع برنامه‌ریزی برای توانمندسازی این قشر از جامعه باشد.

سید مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی فارس نیز گفت: فلسفه نام گذاری روز سالمند در جهان برای این است که مشکلات قشر سالمند دیده شود.

او افزود: هرم جمعیتی و برنامه‌ریزی برای تناسب جمعیت، از اولویت‌های هر دولتی است و با توسعه آموزش نظام خود مراقبتی می‌توان مشکلات دوره سالمندی را کاهش داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اهمیت سلامت سالمندان، گفت: باید در همه گروه‌های جمعیتی توزیع سنی متناسب داشته باشیم.

عبدالرسول همتی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت ۴ و نیم میلیون نفری استان فارس را سالمندان تشکیل می‌دهند که حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد از کل جمعیت است و در سال‌های آینده به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

او تاکید کرد: وظیفه همه ما این این است که علاوه بر افزایش طول زندگی از طریق ارائه خدمات پزشکی و درمانی برای سالمندان، با فراهم کردن زیر ساخت‌های متناسب با نیاز آنها، کیفیت عرصه سالمندی را نیز افزیش دهیم.

در این مراسم از ۵ پیشکسوت بنیاد فرزانگان و ۵ نفر از کانون جهاندیدگان شیراز قدردانی شد.
انتهای پیام/م

گرامیداشت روز جهانی سالمندان در شیراز

برچسب ها: بهزیستی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.