مدیر حج و زیارت فارس گفت: از نوزدهم شهریور که ثبت نام در سامانه سماح آغاز شده است تا امروز، ۱۱۵ هزار استان فارسی برای سفر به کربلا ثبت نام کردند.

ثبتنام ۱۱۵ هزار نفر از فارس در سامانه سماحبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر حج و زیارت فارس با بیان اینکه تا کنون ۱۱۵ هزار استان فارسی در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: پارسال ۷۰ هزار نفر از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد به پابوس امام حسین (ع) رفتند که امسال رشد چشمگیری داشته است.

زینلی افزود: متقاضیان سفر اربعین، باید پس از ثبت نام در سامانه سماح، نسخه چاپی کارت و فرم نام نویسی را دریافت کنند و به همراه گذرنامه در سفر با خود همراه داشته باشند.

او ادامه داد: هر فرد برای ثبت نام باید ۲۲ هزار تومان و در صورت مراجعه به دفاتر حج و زیارت باید سه هزار تومان نیز حق الزحمه ثبت نام پرداخت کند.

زینلی گفت: زائران در صورت منصرف شدن از سفر، باید تا بیست و سوم مهرماه درخواست انصراف خود را ثبت کنند.

او با بیان این که متقاضیان سفر هوایی باید پس از ثبت نام به استان‌های تهران، اصفهان یا مشهد بروند افزود: زائران استان فارسی امسال از مرز چذابه و مهران به عراق سفر می‌کنند.

مدیر حج و زیارت فارس گفت: تا دو روز پیش از اربعین مرز‌های خروجی باز هستند و پس از آن مرز‌ها از عراق به ایران یک طرفه می‌شود.

زینلی تصریح کرد: زائران کربلا می‌توانند تا بیست و پنجم مهر بدون روادید از مرز ایران وارد مرز عراق شوند و تا هفتم آبان، از زمان خروج به مدت یک ماه از اماکن زیارتی عراق بازدید کنند.
انتهای پیام/م

نام نویسی ۱۱۵ هزار فارسی برای سفر به کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.