معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ چاه کشاورزی باقی مانده تا پایان سال آینده به کنتور‌های هوشمند آب و برق مجهز خواهند شد.

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با نصب کنتور‌های هوشمند در چاه‌های کشاورزی از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۷، میزان ۱۹۶ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

او با بیان اینکه تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتور‌های هوشمند از سال ۸۵ انجام شد، افزود: هوشمند سازی این چاه‌ها از محل اعتبارات طرح احیاء و تعادل بخشی آغاز و تعداد هزار و ۸۴۲ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات نصب شده است.

پورجعفر با اشاره به اینکه آغاز عملیات شارژ این کنتور‌ها در دو ماه آخر سال انجام می‌شود، بیان کرد: کنترل‌های میدانی لازم برای عملکرد بهینه آن‌ها در طول سال انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: در پنج سال گذشته کسری مخازن استان از ۱۷۰ میلیون متر مکعب به کمتر از ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سال گذشته کاهش یافته است.

او گفت: با برنامه ریزی انجام شده کسری مخازن در پایان سال جاری به کمتر از ۱۰۰ میلیون مترمکعب و تا پایان برنامه ششم توسعه نیز به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام / ط ا

 صرفه جویی ۱۹۶ میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.