رییس گروه بهداشت ستاد اربعین حسینی در خوزستان گفت: خط قرمز ما سلامت زائران است و با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

مهرداد شریفی رییس گروه بهداشت ستاد اربعین حسینی کلانشهر اهواز و رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروز شنبه ۱۰ مهرماه، کارگروه تخصصی بهداشت با حضور شهرداری، اداره برق خوزستان، دامپزشکی استان، مسئول اداره آب و فاضلاب شهری، مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی، ستاد عتبات عالیات خوزستان، نیروی انتظامی و نماینده مواکب در اهواز برگزار گردید.

او خط قرمز کارگروه تخصصی بهداشت ستاد اربعین حسینی را سلامت زائران عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عامل به خطر انداختن سلامت زائران برخورد جدی می‌شود.

در این کارگره تخصصی بر آموزش سلامت، تشریح بیماری ها، هماهنگی بیش‌تر برای مهیا کردن مواکب، تامین سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه، روشنایی اطراف مواکب برای جلوگیری از گزش جانوران و نظارت دامپزشکی استان خوزستان بر ذبح دام‌ها و شرایط نگهداری مواد پروتئینی تاکید شد.

شریفی بیان داشت: در این جلسه اداره آب و فاضلاب شهری استان خوزستان موظف شد بطور روزانه آب آشامیدنی را از نظر کمی و کیفی کنترل کنند و نمونه برداری و کلرسنجی نیز انجام شود.

رییس گروه بهداشت ستاد اربعین حسینی اهواز تصریح کرد: تامین تانکر استاندارد زیر نظر بهداشت و با برچسب مخصوص برای شناسایی نیز از دیگر مصوبات این کارگره تخصصی بود.

صدور کارت سلامت برای مدیران مواکب

مهرداد شریفی اظهار کرد: همچنین برای مدیران مواکب اربعین کارت سلامت صادر می‌شود و بر مواکب طبخ غذا نظارت خواهد شد.

او، نظارت کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها در قالب اکیپ‌های شبانه روزی بر مواکب و مکان‌های طبخ غذا و خدمات رسانی به زائران را دیگر اقدامات بهداشتی عنوان کرد.

این مقام مسئول در پایان از زائران خواست هرگونه تخلف در مواکب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا نسبت به برخورد با متخلفان و رفع مشکل اقدام شود.

رییس بهداشت مرکز غرب اهواز اذعان داشت: مدیران مواکب به توصیه‌های بهداشتی توجه کرده و در حفظ سلامت زائران اربعین حسینی همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد بروز مشکلات نباشیم و از تهدید سلامت زائران جلوگیری شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.