رئیس مرکز بهداشت دزفول از معدوم سازی ۲۶ تن و ۲۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف طی۶ ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پور آیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: بازرسان بهداشت محیط دزفول در ۶ ماه نخست امسال ۸۲۲ مورد نمونه برداری انجام دادند که ۲۶ تن و ۲۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف طی ۶ ماه نخست امسال معدوم شد.

او افزود: مواد غذایی معدوم شده شامل ۵ تن ترشیجات، نوشابه، دلستر، لبنیات، سوسیس، کالباس، بیسکویت، چیپس، پفک و رنگ غذا است.

پور آئین بیان داشت: بازرسان بهداشت محیط در همین مدت ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵ هزار و ۸۷۶ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام دادند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: ۲ هزار و ۱۰۵ بازدید از اماکن حساس از جمله رستوران‌های بین راهی نیز انجام شد که در این بازدید‌ها ۲۳۵ مرکز به دلیل تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی گردیدند همچنین ۱۸۳ مورد از این اماکن به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل و پس از رفع مشکلات بهداشتی بازگشایی شدند.

این مقام مسئول ضمن اینکه رسیدگی به ۱۳۷ مورد شکایت از دیگر اقدامات انجام شده ادامه داد: ۹۶۲ مورد بازدید از سامانه آبرسانی، ۲۶ هزار و ۹۸۲ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، یکهزارو ۳۲۴ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۲۴۳ مورد نمونه برداری از آب استخر انجام شد که هیچ مشکل بهداشتی در این خصوص مشاهده نشد.

انتهای پیام/م

نظارت بازرسان بر فروشگاه های مواد غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.