نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت آمریکا تحت عنوان صلح مانع فعالیت بسیاری از تیم های انتخاباتی شد.

پدرام: آمریکا با ترفند رذیلانه خود بسیاری از تیم های انتخاباتی را فلج کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبداللطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه/ 10 میزان/ مهر) در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که آمریکا با سیاست و ترفند رذیلانه خود مانع برگزاری انتخاباتی پر شور شد و بسیاری از تیم های انتخاباتی را فلج کرد.

وی اظهار داشت: بازی ریاکارانه دولت آمریکا با مساله صلح و انتخابات یکی از دلایل حضور کمرنگ مردم در انتخابات بود. آمریکا همزمان با مطرح شدن بحث انتخابات، گفتگو با طالبان را شروع کرد و تلاش نمود مذاکرات صلح را بسیار مهم جلوه بدهد و هی ذهنیت سازی می کرد که انتخابات نمی شود و باید حکومت موقت به وجود بیاید.

پدرام افزود: اما حالا که وضعیت انتخابات را می بینیم به این نتیجه می رسیم که این یک برنامه رذیلانه بود که مردم و طیف های خاص را در جریان مبارزات انتخاباتی اغفال کنند و بعد از اینکه چند روز بیشتر به انتخابات باقی نمانده است، ترامپ اعلام کند که مذاکرات صلح به نتیجه نمی رسد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اضافه کرد: تمام این ترفندها زیر نام مذاکرات صلح با طالبان برای این بود که باز هم برای افرادی خاص شخصیت سازی بکنند و زمینه را برای تقلب فراهم بسازند و دوباره مهره خود را به عنوان رئیس حکومت بر مردم افغانستان تحمیل کنند.

عبداللطیف پدرام بیان داشت: این بازی آمریکا خیلی از تیم ها و جریان های سیاسی را فلج کرد؛ در حالی که تیم دولت ساز دقیقا می‌دانست که انتخابات برگزار می شود و موضع گیرهایی که گویا علیه طالبان و آمریکا داشتند به خاطر این بود که نشان بدهند چقدر ملی و وطن پرست و مستقل هستند تا بعد زمینه تقلب و حضور در قدرت را فراهم بکند.

وی تاکید کرد: هیچگاه به آمریکایی ها و اینکه برای مشکل افغانستان راه حل دارند باور ندارم؛ ما پیوسته منتقد سیاست های آمریکا بودیم.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شنبه هفته جاری برگزار شد.

این نامزد ریاست جمهوری همچنان آقای خلیلزاد را متهم کرد که در سبوتاژ انتخابات افغانستان نقش اساسی داشت و یکبار دیگر نقش خود را در ارتباط به انتخابات افغانستان به نفع کشور امریکا انجام داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار