مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خوزستان اساسی ترین برنامه این اداره را خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی از کشاورزان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیری زاده مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خوزستان خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی را از اساسی‌ترین برنامه در حال انجام این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی ادارات غله و خدمات بازرگانی در کشور به عنوان نمایندگان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار کالای اساسی بویژه گندم، روغن، برنج و شکر ایفا می‌کنند که در این بین از اداره غله و خدمات بازرگانی استان با توجه به میزان سطح زیر کشت گندم و دانه روغنی کلزا همچنین وجود بند امام خمینی (ره) به عنوان قطب تولید و واردات کالای اساسی در کشور یاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه دولت حمایت از کشاورزان را در اولویت برنامه‌های خودکفایی خود دارد، بیان داشت: دولت مدت‌های است مطابق سند چشم انداز برنامه تولید و خودکفایی در محصولات استراتژیک همچون گندم و دانه روغنی کلزا را در دستور کار خود دارد و به همین منظور برنامه‌های بسیار خوبی در سال جاری برای حمایت از کشاورزان ایجاد کرد.

امیری زاده در این خصوص اظهار داشت: امسال پس از چندین سال، پرداخت سریع و بموقع هزینه فروش گندم کشاورزان تحقق یافت و علاوه بر آن برای حمایت و تکریم از کشاورزانی که گندم‌های خود را به سیلو‌های استاندارد تحویل دادند پرداخت هزینه کرایه حمل در نظر گرفته شد که این مبلغ نیز بصورت همزمان با وجه حاصل از فروش گندم بحساب کشاورزان محترم واریز گردید.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خوزستان با تاکید بر اینکه پرداخت هزینه حمل تنها برای سیلو‌های استاندارد صورت پذیرفت سایر دلایل این امر را اینگونه تصریح کرد: حمایت از کشاورزان زحمت کش، جلوگیری از هزینه‌های اضافی به دولت، جلوگیری از فساد احتمالی و حفاظت مطمئن از گندم در سیلو‌های استاندارد که تنها برای چنین محصولی مهمی تأسیس و بکارگرفته شده اند.

این مقام مسئول گندم استان خوزستان را یکی از بهترین نمونه‌های بی رقیب از لحاظ کیفی و کمی در کشور دانست و اذعان داشت: با توجه به اینکه میزان تولید و خریداری شده، بیش از نیاز و مصرف استان است، برنامه ریزی برای خروج گندم مازاد برمصرف استان خوزستان صورت گرفته و به صورت مداوم از طریق راه زمینی، دریایی و ریلی به سایر نقاط ایران جهت اختلاط و مصرف هموطنان ارسال می‌گردد.

حجت الاسلام دغاغله نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اینکه امروز جنگ نرمی در تمامی عرصه‌های کار و تلاش کشور حاکم شده است گفت: ما در خدمت کردن به مردم نمی‌بایست کوتاهی و کاهلی از خود نشان دهیم.

او افزود: امروز استکبار شمشیر دشمنی خود را علیه مسلمانان به ویژه شیعیان از رو بسته و اگر روحیه جهادی مدیران کشور تقویت گردد قطعا نشاط و سلامت در زندگی مردم بیشتر خواهد شد و تمام نقشه‌های آنان نقش بر زمین خواهد ماند.

دغاغله خدمات غله خوزستان را مصداق جهادگران بی نام و نشان خواند که با وجود گمنامی، ولی خدمات شایسته‌ای را به مردم استان و کشور عرضه می‌دارند.

ماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان سخنان گوهر بار و کلیدی مقام معظم رهبری را ره گشای بسیاری از قفل‌های درب بسته خواند و اظهار کرد: رهبری بیاناتی در خصوص حل مشکلات و تدبیر علیه کفر و استکبار فرموده که بطور حتم با عمل به آن و بستن راه نفوذ پیروزی را برای خود و مردم کشورمان به ارمغان خواهیم آورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.