مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی مشهد گفت: تخلیه و پلمپ ۶۷ انبار ضایعات به منظور پیشگیری از بیماری ها‌ی واگیر دار و جلوگیری از انتشار الاینده‌ها انجام شد.

تخلیه و پلمب ۶۷ انبار ضایعات در سطح شهر مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهروز کیانی مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی مشهد، با بیان اینکه فراهم کردن بستری مناسب برای بهره‌مند شدن مساوی همه شهروندان از امکانات و استاندارد‌هایی که ضامن سلامت جسمی و روانی وامنیت جانی و مالی انها باشد گفت: فراهم کردن این بستر به عهده مدیریت شهری بوده که این سازمان به عنوان متولی ساماندهی مشاغل و جمع آوری برخی مشاغل آلاینده دارای نقشی بسیار مهم است.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد قابل بازیافت عده‌ای سودجو باعث ایجاد و افزایش قارچ گونه انبار‌های خرید و فروش ضایعات و دپوی مواد پسماندی و قابل بازیافت در سطح شهر بخصوص در نقاط حاشیه شهر شده اند.

او ادامه داد: علاوه براین مالکان این انبار‌ها با بکارگیری از معتادان و کودکان کار نیز ضمن  ایجاد مزاحمت برای شهروندان و توسعه مشاغل کاذب و هم چنین افزایش آلاینده ها با پاره کردن کیسه‌های زباله در تمامی نقاط سطح شهر و بازیافت غیر اصولی آن‌ها در اماکن غیر استاندارد و غیر مجاز، شرایط انتشار آلاینده‌ها و تجمع حشرات موذی در سطح شهر را فراهم کردند.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری افزود: در همین راستا با هماهنگی و اخذ دستور مقام محترم قضایی در خصوص انبار‌های ضایعات سطح منطقه دو - داخل محدوده شهری - شامل خیابان‌های شهید حرعاملی –شهید کاشانی -ابوطالب -اسماعیل آباد- کشاورز -شهید طرحچی و... از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۳۹ مورد اخطاریه صادر و تعداد ۶۷ مورد انبار ضایعات مواد پسماندی تخلیه و پلمب شد، تعداد ۳۱ مورد هم بعد از صدور اخطاریه توسط مالکین تخلیه و در تداوم این طرح، تعدادی دیگر نیز در دست اقدام است.

کیانی بیان کرد: به تمامی مالکان انبار‌های غیر مجاز اعلام می‌کنیم که هر چه زودتر نسبت به تخلیه انبار‌ها و تحویل کالا‌های قابل بازیافت به سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند، در غیر اینصورت برخورد قاطع از طریق مراجع ذیصلاح قانونی در انتظار آنها است.

او گفت: از تمامی شهروندان عزیز تقاضا می‌شود که با تحویل زباله‌های خشک و قابل بازیافت به مراکز مبادله زباله خشک سازمان مدیریت پسماند نیز سهم خود را در حفظ سلامتی ساکنان شهر مشهد الرضا (ع) ایفا کنند.

او بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده انبار‌های ضایعات در سطح شهر می‌توانند گزارش خود را با شماره تلفن ۱۳۷ ارائه نمایند تا در اسرع وقت برخورد جدی با متخلفان اعمال شود.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

انبار های ضایعات در مشهد پلمب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.