سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک را یک سکوی مستقر در دریا شلیک کرده است.

پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون مدعی شد کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک کوتاه برد تا میان برد از یک سکوی مستقر در دریا شلیک کرد.

سخنگوی پنتاگون گفت: «مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همتای ژاپنی وی در گفت‌وگوی تلفنی گفتند این آزمایش به نحوی غیرضروری تحریک آمیز بود و زمینه را برای دیپلماسی فراهم نمی‌کند.»

پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد مشترک آمریکا نیز اعلام کرد موشک شلیک شده کره شمالی حدود ۴۵۰ کیلومتر در دریا حرکت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی آزمایش موشکی اخیر این کشور را تایید کرده و تصریح کرد این آزمایش موشکی که از یک زیردریایی شلیک شد، در راستای افزایش سطح بازدارندگی پیونگ یانگ بوده است.

شایان ذکر است دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور در حال بررسی این مسئله است که آزمایش موشکی کره شمالی در روز چهارشنبه ممکن است آزمایش یک موشک بالستیک قابل شلیک از زیردریایی (SLBM) بوده باشد.

طبق این بیانیه، شورای امنیت ملی کره جنوبی عمیقا درباره این آزمایش موشکی در آستانه از سرگیری گفت‌وگوها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن که برای پنجم اکتبر (سیزدهم مهر) برنامه‌ریزی شده است، ابراز نگرانی کرد.

بامداد چهارشنبه گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی یک موشک ناشناس جدید را آزمایش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۵۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
پنتاگون: کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود یک موشک بالستیک شلیک کرد!!!
اوه اوه وای وای جیز جیز عجب کار زشتی کردی کره شمالی از کره جنوبی یاد بگیر که بدون اجازه از ترامپ دزد باجگیر نژادپرست از خود راضی حسود هرگز نی آسود فاسد فاسق جانی موشکی آب هم نمی خوره چرا این موشک رو آزمایش کردی وای وای جیز جیز فقط باید آمریکا و همپیمانانشان انواع و اقسام موشکهارو داشته باشن و آزمایش کنن تا مداوم دنیا رو چپاول کنند و استعمار و ظلم زور و نسل کشی و نسل سوزی کنند .
آخرین اخبار