فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: اعضای باند چهار نفره‌ای که با سند سازی در طرح‌های دولتی استان اختلاس می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار خلیل واعظی بیان کرد: پلیس با تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در عدد و رقم‌های طرح‌ها، بیت المال حیف و میل می‌شود.

او ادامه داد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان گروه مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی زاویه‌های پنهان این اقدام‌های مجرمانه را روشن کردند.


بیشتر بخوانید: برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده "پرهام"


رئیس پلیس استان بوشهر بیان کرد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در اجرای طرح‌های عمرانی در دو شهر شمالی استان بوشهر گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاکریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده‌اند.

واعظی افزود: در این مورد برخی از کارکنان شاغل در این طرح‌ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران طرح، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند، با تهدید به اخراج یا جابه جایی محل خدمت مجبور به سکوت می‌شدند.

او گفت: در بررسی اسناد و مدارک  دو طرح، در یکی ۹۵۰ میلیون ریال و دیگری ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و جعل سند اثبات شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند که یکی از دستگیر شدگان از کارکنان رسمی دولت و سه نفر دیگر از مهندسان ناظر و مشاوران طرح‌های مرتبط با این اداره دولتی هستند.

واعظی بیان کرد: پیش بینی می‌شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به دو تا سه برابر آنچه تاکنون اثبات شده است، افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

دستگیری باند اختلاس در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.