شهردار تهران در حاشیه افتتاح موزه دخانیات گفت: مکان‌هایی مانند این مرکز که به واسطه خروج صنعت از شهر ایجاد می‌شود و فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.

شهردار تهران موزه دخانیات را افتتاح کرد/ حناچی: خروج صنعت از شهر فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح موزه دخانیات در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه شناسایی دوباره هویت تهران بهانه‌ای برای شناساندن آثار آن بود، گفت: کارخانه دخانیات قدیمی‌ترین کارخانه است که مربوط به دوره پهلوی اول است که تاثیر زیادی بر اقتصادی و توسعه صنعت داشته است.
 
شهردار تهران با بیان اینکه مدیران این کارخانه تلاش کردن تا با افتتاح این موزه هویت و گذشته خود را به نمایش بگذارند، گفت: مکان‌هایی مانند این موزه دخانیات که به واسطه خروج صنعت از شهر ایجاد می‌شوند فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث نشاط مردم شوند.
 
حناچی با بیان اینکه افتتاح موزه دخانیات آغاز همکاری‌های بیشتر با شرکت دخانیات بود، گفت: وقتی فضاهای فرهنگی را بیشتر کنیم سبب آشنایی و آگاهی بیشتر مردم نسبت به شهر می‌شویم و هرچه این آگاهی بالاتر برود حس تعلق بیشتری ایجاد می‌شود.
بیشتر بخوانید: کف سازی خیابان لاله‌زار همانند ۳۰ تیر می‌شود
او با بیان اینکه اکنون در دنیا بحث اقتصاد مبتنی بر فرهنگ مطرح است، گفت: اگر اقتصاد شکوفا شود ما می‌توانیم ظرفیت‌های شهر را بالا ببریم و در شرایط سخت اقتصادی هم این اقدام از منطقی‌ترین کار‌ها است.
 
حناچی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه فضا‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا جلب نظر ذی‌نفعان سرمایه گذاری در این فضا‌ها را بیشتر کنیم.
 
او در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت کارخانه سیمان و کارخانه چیپس سازی که در جنوب تهران وجود دارند، گفت: کارخانه سیمان فعلا مشکل حقوقی دارد که ما در حال حل این مسئله هستیم و کارخانه چیپس سازی هم جزء همان اماکنی صنعتی به شمار می‌رود که باید نسبت به بهره‌وری مناسب از آن توجه کرد.
شهردار تهران موزه دخانیات را افتتاح کرد/ حناچی: خروج صنعت از شهر فرصت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار