مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به مناسبت برگزاری همایش ملی ناظم الاطبای کرمانی چهار عنوان کتاب از کتاب‌های این پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی چاپ می‌شود.

انجام تصحیح، تلخیص و چاپ چهار عنوان از کتاب‌های ناظم الاطبای کرمانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این چهار عنوان کتاب از کتاب‌های این پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی با ارزش علمی بالا و با رعایت صحت و امانت توسط اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده شده و برای چاپ به زودی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قرار خواهد گرفت تا پس از چاپ روانه بازار نشر کشور شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: علاو بر این چهارگانه، دیوان اشعار میرزا کاظم طبیب یزدی نیز به مناسبت برگزاری همایش ملی ناظم الاطبای کرمانی نیز پس از تصحیح، چاپ می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: میرزا علی‌اکبر خان نفیسی مشهور و ملقب به ناظم‌الاطباء کرمانی متولد کرمان در تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال ۱۲۲۶ چشم به جهان گشود. ناظم الاطباء جزو پزشکان برجسته‌ی ایرانی در زمان قاجار می‌باشد که در آن زمان پزشک مخصوص دربار مظفرالدین شاه نیز بوده است.

او اظهار داشت: تألیفات پزشکی وی متعدد بوده و در زمینه‌های غیرپزشکی نیز شاخص‌ترین اثر او فرهنگ لغت بزرگ و چهارجلدی است که با عنوان فرهنگ ناظم‌الاطبا مشهور است.

همایش ملی ناظم الاطبای کرمانی در ۱۴ دی ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

برگزاری همایش ملی ناظم الاطبای کرمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار