رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در شش ماه نخست سال جاری پنج تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمان کشف و معدوم شده است.

کشف پنج تن مواد غذایی فاسد در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه نظارت بر سلامت مواد غذایی از مهمترین وظایف بهداشتی است و مردم هم باید در این زمینه به مواردی مانند تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی که نشان دهنده سلامت مواد غذایی هستند توجه ویژه داشته باشند.

او با اشاره به فعالیت ۷۳ کارشناس بهداشت محیط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، افزود: این کارشناسان در راستای حفظ سلامت مردم منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزارو ۷۶۰ بازدید از ۱۱ هزارو ۴۰۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی منطقه صورت گرفته است که در این بازدید‌ها پنج تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

مکارم تصریح کرد: از ابتدای امسال یک هزارو ۲۴۸ واحد متخلف در بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط جنوب کرمان به محاکم قضایی معرفی شد که چندین مرکز تهیه وتوزیع مواد غذایی هم تعطیل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند شکایات خود را به سامانه فوریت‌های سلامت محیط و کار از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.
انتهای پیام/ح

معدوم سازی پنج تن موادغذایی فاسد درجنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار