۴۳۵ خودرو، بعنوان سرویس دانش آموزی، از مهر امسال در خراسان جنوبی ساماندهی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: این خودرو‌ها شامل مینی بوس، اتوبوس، ون و سواری است که صلاحیت رانندگان آن‌ها توسط نهاد‌های نظارتی تأیید شده است.

او با اشاره به فعالیت ۱۹ شرکت پیمانکاری در خراسان جنوبی در زمینه تأمین سرویس‌های مدارس افزود: از این تعداد، ۱۱ شرکت پیمانکاری، وظیفه سرویس دهی به دانش آموزان دختر و پسر مدارس مرکز استان را برعهده دارند.

واقعی از اجرای گشت‌های مشترک و نامحسوس با پلیس برای نظارت بر فعالیت سرویس‌های مدارس خبر داد و گفت: مهم‌ترین مشکل سرویس‌های مدارس درخراسان جنوبی عمر بالای وسایل حمل و نقل عمومی و فرسودگی آنان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به استفاده بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز روستایی از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در کلاس‌های درس افزود: در روستا‌هایی که شرکت‌های پیمانکاری وجود ندارد و دانش آموزان آن که بیشتر محصل دوره‌های اول و دوم متوسطه هستند و باید به روستای دیگر و یا مرکز شهرستان تردد کنند، بهتر است زمینه‌ی استفاده از خدمات شرکت‌های بین شهری پس از اخذ استعلامات لازم از نهاد‌های نظارتی برای آنان فراهم شود.

واقعی همچنین به فعالیت ۱۹۶ آموزشگاه با ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه جاده‌های اصلی و پرتردد استان اشاره و بر افزایش ضریب ایمنی این مدارس تاکید کرد.

انتهای پیام / ط آ

گشت های نامحسوس ناظر بر سرویس مدارس 

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.