آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: باید در جمع آوری زکات تلاش شود و از دهندگان زکات به نحو شایسته تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در جلسه شورای زکات استان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: مصارف زکات باید در راه خدا باشد و هر چیزی که به نفع مردم باشد برای خدا است .

او افزود: عمده زکات جمع آوری شده در اسلام مستحبی است و باید در جمع آوری آن تلاش شود و از دهندگان زکات به نحو شایسته تقدیر شود.

آشناگر استاندار سمنان در این جلسه با ابراز رضایت از روند جمع آوری زکات در استان گفت: فرمانداران باید تلاش کنند تا بیشتر زکات جمع آوری شده در استان نقدی باشد.

او افزود: فرمانداران باید در جمع آوری زکات تلاش کنند و از کسانی که در این حوزه همکاری می‌کنند به نحو شایسته تقدیر شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: آسیب‌هایی در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها وجود دارد که نیازمند کمک هستند و می‌توان از محل در آمد‌های زکات در این حوزه کمک شود.

مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار زکات در استان بوده و در ۶ ماهه نخست سالجاری حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

او اظهار داشت: شاهرود و دامغان و سمنان در جمع آوری زکات بهتر بوده اند و نقش فرمانداری‌ها در جمع آوری زکات بسیار خوب بوده است.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان تصریح کرد: درآمد نقدی استان در درآمد‌های حاصل از زکات از متوسط کشوری بالاتر است و حدود ۳۰ درصد از درآمد‌های زکات استان نقدی است.

مسعودیان راد بیان کرد: بیش از ۲۰ درصد زکات استان زکات واجب و بیش از ۷۰ درصد نیز زکات مستحبی است.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران گزارشی از روند جمع آوری زکات در شهرستان تحت مدیریت خود ارائه کردند.

انتهای پیام / م

در ۶ ماهه نخست سالجاری حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.