مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته وسیع‌ترین وسعت کاوش‌ها و بیشترین تعداد مناطق در حال کاوش در سطح کشور در استان اردبیل انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته وسیع‌ترین وسعت کاوش‌ها و بیشترین تعداد مناطق در حال کاوش در سطح کشور در استان اردبیل انجام گرفته است.

او افزود: ۹ محوطه تاریخی در یک سال گذشته در سطح استان کاوش شده که شامل کنزق، آلاجوق، یل سویی، شال، فخرآباد، آناهیتا، آتشگاه، جمعه مسجد و ایردیموسی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: این ۹ محوطه شامل وسعتی بالغ بر ۳۵ هکتار می‌باشد که برای اولین بار در سطح استان اردبیل انجام گرفته و در نوع خود بی نظیر است.

فلاحی با اشاره به انجام دقیق و علمی کاوش‌های انجام یافته در سطح استان، تاکید کرد: تمامی این کاوش‌ها با مجوز و نظارت پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با استفاده از متخصصین باستانشناسی در اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه محقق در حال انجام است.

او افزود: اعتبار اختصاص یافته برای کاوش در این ۹ منطقه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نزدیک به ۲ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/ع

کاوش ۹ محوطه تاریخی در استان اردبیل

برچسب ها: میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.