معاون جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان از رهاسازی خودروی گرفتار در سیلاب شهرستان کنارک باکمک ۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر در این شهرستان خبرداد.

رهاسازی خودروگرفتار در سیلاب کنارک/۴ نفر مصدوم شدند / امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه داردحسن مصفا معاون جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: خودروی گرفتار در سیلاب رودخانه مومان شهرستان کنارک باکمک ۲ تیم عملیاتی شامل ۸ نفر امدادگر و ۳ نیروی کادر هلال‌احمر  رها سازی شد.

مصفا افزود: در این حادثه ۴ نفر  مصدوم شدند.

 مدیرعامل سازمان هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های مهرستان، سیب و سوران و خاش توسط نیرو‌های هلال احمر همچنان ادامه دارد.

رسول راشکی اظهار داشت: نیرو‌های امداد این جمعیت از چهار تا ۱۲ مهر به سیل زدگان ۲۲ روستای شهرستان‌های سرباز، سراوان، فنوج، سیب و سوران، خاش و مهرستان خدمات ارائه دادند به طوری که در این مدت ۲۱۷ نفر از مردم این روستا‌ها در چادر اسکان داده شدند.

او ادامه داد: هم اینک تنها خدمات رسانی به روستا‌های مهرستان، سیب و سوران و خاش درحال انجام است و وضعیت سایر روستا‌های درگیر سیلاب عادی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴ نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در قالب ۲۰ تیم در این مدت به آسیب‌دیدگان سیل خدمات ارائه کردند.

راشکی توزیع ۳۵ دستگاه چادر، ۱۰۹ تخته پتو، ۴۹ تخته موکت و سبدغذایی را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان جنوب این استان ذکر کرد.

او تاکید کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان نیرو‌های عملیاتی این جمعیت درحال آماده باش هستند تا درصورت بروز هرگونه حادثه در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات به هموطنان بپردازند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۵ این اداره کل گفت: با تقویت موج دوم سامانه بارشی در این استان انتظار می‌رود تا امروز بارش‌های همرفتی ادامه یابد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعد و برق شدید و وزش تندباد‌های شدید لحظه‌ای در استان ادامه دارد.

او خاطرنشان کرد: امروز قدری دامنه فعالیت سامانه گسترش می‌یابد و علاوه بر نیمه جنوبی و سواحل، برخی مناطق مرکزی استان نیز شاهد رگبار‌های باران و تگرگ، رعدوبرق و تندباد‌های لحظه‌ای خواهند بود.

ملاشاهی با اشاره به خطر برخی پدیده‌های ناشی از فعالیت‌های شدید همرفتی گفت: مهمترین اثرات مخاطره‌آمیز جریانات همرفتی، برخورد صاعقه بویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، رگبار باران همراه با تگرگ، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن رودخانه و آب‌گرفتگی معابر است.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه‌های بارشی بویژه زمان وقوع صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام/ع

سیل در سیستان وبلوچستان 

 
 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار