تلاش برای لغو مجوز سد سادات محمودی

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار لغو مصوبه احداث سد سادات محمودی شد.

تلاش برای لغو سد سادات محمودیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بررسی مشکلات فراروی صنعت آب و برق که با حضور وزیر نیرو در یاسوج برگزار شد، گفت:  با نظر مساعد وزیر نیرو مقرر شد با حضور و استقرار نمایندگانی از کهگیلویه و بویر احمد در برق منطقه ای خوزستان منافع مردم این استان در این شرکت بیشتر لحاظ شود.
 
در این نشست زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار لغو مصوبه احداث سد سادات محمودی شد.
 
او افزود: این سد با هدف تولید حجم مختصری از برق بر روی رودخانه خرسان خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست، اهالی روستاهای مجاور، زیر آب رفتن ۱۶روستا با جمعیت بالغ بر ۵هزار نفر، از بین رفتن ۶هزار هکتار زمین کشاورزی و هزاران اصله درخت جنگلی می‌شود که اجرای آن جز واردکردن خسارات جبران ناپذیر نتیجه ایی ندارد.
 
او همچنین سد تنگ سرخ را تنها سدی دانست که سرریز آن به استان می‌ریزد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزیر نیرو و با رفع برخی معارض شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.
 
تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده با بهره برداری از طرح‌های وزارت نیرو در گچساران تلاش برای تخصیص بیشتر از منابع سد کوثر را برای آب رسانی به مناطق هدف خواستار شد.
 
او افزود: در صورت مدیریت این منبع بزرگ در سایر استان‌ها مشکل آب شرب و کشاورزی برای ۵۰سال آینده مرتفع خواهد شد.
 
هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی هم از وجود طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان‌ها خبر داد و خواستار تامین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها شد.
 
او افزود: رودخانه مارون به عنوان ظرفیتی بزرگ در حوزه نیرو در جنوب استان بشمار می رود، اما تاکنون موفق به انشعاب از رودخانه نشده ایم که در صورت صدور مجوز‌های لازم برای بهره برداری از این رودخانه شاهد توسعه کشاورزی پایدار خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ط
 

خواستار لغو احداث سد سادات محمودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.