رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یزد از اجرای طرح وارنیش فلوراید بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول تا هفتم در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حسن فتوحی، رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اجرای دو مرحله‌ای طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان، گفت: مرحله نخست این طرح از نیمه مهر آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد و مرحله دوم از نیمه اسفند تا آخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

او افزود: چنانچه اجرای این طرح به صورت صحیح انجام شود بین ۳۰ تا ۴۵ درصد از پوسیدگی دندان‌ها چه دائمی و چه شیری پیشگیری می‌شود.

فتوحی با بیان این که این طرح به صورت رایگان برای بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز پایه اول تا هفتم شهری و روستایی اجرا می‌شود، گفت: گروه‌های سیار از جمله مراقب سلامت و تکنسین سلامت دهان و دندان با یونیت‌های سیار دندانپزشکی در مدارس مستقر شده و برای تک تک دانش آموزان، وارنیش فلوراید را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: قبل از انجام وارنیش فلوراید، دانش آموزان باید حتما مسواک زده باشند تا سطح دندان‌های آن‌ها عاری از مواد غذایی و پلاک میکروبی باشد و پس از آن هم حداقل تا نیم ساعت از مصرف نوشیدنی و آب، و تا ۲۴ ساعت هم از مصرف غذای داغ خودداری کرده و غذا‌های سخت مصرف نکنند تا وارنیش، اثر بخشی کامل برای جلوگیری از پوسیدگی داشته باشد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یزد از خانواده ها، مربیان و مراقبین سلامت مدارس و آموزش و پرورش استان خواست تا در ترغیب و آماده سازی دانش آموزان جهت انجام وارنیش فلوراید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح وارنیش فلوراید بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز  یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار