این پیام‌ها را هرگز باز نکنید!

بخشی از حملات سایبری توسط هکر‌ها در غالب ارسال ایمیل‌های مشکوک است که می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات فرد شود.

پیام‌های مشکوک را باز نکنید/ افزایش حمله هکر‌ها به کاربران خانگیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه با توسعه فناوری و افزایش نقش تلفن‌های همراه در تسهیل امور روزمره زندگی، شاهد برخی از اتفاقات ناگوار در فضای مجازی هستیم.

سرقت رمز بانکی و اطلاعات شخصی از شایع‌ترین مشکلات در فضای مجازی است که تاکنون قربانیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

نرم افزار‌های مشکوک در هنگام نصب ضمن دریافت اجازه برای دسترسی به فایل‌های شخصی اقدام به سرقت اطلاعات می‌کنند، برخی دیگر نیز با ارسال صفحات متعدد تبلیغی سعی در مجاب کردن قربانی برای نصب نرم افزار جاسوسی بر روی گوشی تلفن همراه می‌کنند.

اعتبار نرم افزار پیش از نصب بررسی شود

رضا احمدی کارشناس حوزه فناوری در گفتگو با خبرگزاری میزان با اشاره به تنوع حملات سایبری در جهان اظهار کرد: دامنه حملات سایبری از ویروس‌های قابل حمل فلش مموری‌ها تا حملات به تاسیسات نفتی و بانکی و مراکز نظامی را شامل می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: برخی از حملات سایبری معطوف به تلفن همراه و رایانه‌های شخصی مردم می‌شود، که از طریق نصب بدافزار و یا ارسال ایمیل‌های حاوی تروجان اقدام به سرقت اطلاعات قربانیان می‌کنند.

وی با اشاره به نقش تلفن‌های همراه بیان کرد: امروز با گسترش و توسعه خدمات اینترنتی شاهد نقش بی بدیل تلفن‌های همراه در زندگی روزمزه مردم هستیم، متاسفانه برخی از سودجویان ضمن استفاده از این فضا اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و شخصی قربانیان می‌کنند.

احمدی ابراز کرد: شکل ارائه بدافزار‌ها متنوع است و این نرم افزار‌ها می‌تواند در غالب پیام رسان و یا بازی‌های سرگم کننده اطلاعات تلفن‌های همراه را سرقت کند.

وی با اشاره به اعتبار سنجی اپلیکشن‌های تلفن همراه تاکید کرد: در ابتدا و پیش از نصب هر گونه نرم افزار باید به سازنده آن توجه کرد و از نصب نرم افزار‌های مشکوک خوداری کرد.

این کارشناس افزود: نرم افزار‌های کرک شده، به دلیل دستکاری در ریشه اصلی آن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد تلفن همراه و سرقت اطلاعات شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: حملات سایبری ، هک ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار